Code sweeper i HTML - kit?
Fra : Martin Ploug

Dato : 28-04-05 12:21

Hej

Henvis mig gerne til den rette gruppe, hvis det ikke er
denne.

Er der en Code sweeper funktion i HTML-kit
- altså en funktion der sørger for at stille min kode pænt op?

Jeg har prøvet HTML tidy, men den finder de steder, hvor der f.eks.
mangler slut tags, den gør ikke noget ved selve opstillingen.

På forhånd tak.

Med venlig hilsen
Martin

Fra : from south

Dato : 28-04-05 18:42

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> denne.
>
> Er der en Code sweeper funktion i HTML-kit
> - altså en funktion der sørger for at stille min kode pænt op?

Neeej, det tror jeg ikke, mener du selv skal gøre dette, er det et stort
problem? Mvh Knud

Fra : Leonard

Dato : 28-04-05 19:39

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote:

>Jeg har prøvet HTML tidy, men den finder de steder, hvor der f.eks.
>mangler slut tags, den gør ikke noget ved selve opstillingen.

Tjah, det gør den hos mig, altså sætter det op med indrykninger osv.
og samtidig sætter den de glemte sluttags og retter andre småfejl.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : Martin Ploug

Dato : 28-04-05 21:20

> Tjah, det gør den hos mig, altså sætter det op med indrykninger osv.
> og samtidig sætter den de glemte sluttags og retter andre småfejl.

Jeg kan godt se nu at når jeg vælger Actions > Tools > HTML tidy >
Indent tags /beautify at den så rydder op i koden.

Programmet går i split screen mode for at vise ændringerne, men jeg synes
ikke jeg kan se, at den gemmer ændringerne. Skal jeg gør noget bestemt
for at gemme ændringerne (ud over at gemme almindeligt)?

- Martin

Fra : Leonard

Dato : 29-04-05 11:20

> [...]

>ikke jeg kan se, at den gemmer ændringerne. Skal jeg gør noget bestemt
>for at gemme ændringerne (ud over at gemme almindeligt)?

Det ved jeg ikke, jeg bruger kun programmet til at tilpasse kode med,
som jeg kopierer over fra min editor og så kopierer tilbage igen. Og
det er fordi jeg sjældent har en fil der er ren html, som kan tåle at
komme gennem Tidy, oftest er der blandet noget php ind i det, andre
gange er der noget css, osm jeg ikke synes Tidy behandler som jeg vil
have det.

Fra : Martin Ploug

Dato : 29-04-05 15:37

> [...]
> komme gennem Tidy, oftest er der blandet noget php ind i det, andre
> gange er der noget css, osm jeg ikke synes Tidy behandler som jeg vil

Ok tak, jeg må se, om jeg finder ud af noget, ellers gør det måske
hellerikke så meget.

- Martin