Nybegynder i webdesign
Fra : pjl

Dato : 26-04-05 21:54

Hej

Jeg er i den sittuation at skulle anbefale et webdesignværktøj for en
absolut nybegynder.
Hvad kan i foreslå af programmer.
Jeg ved det kan være svært at finde, men er der mon programmer på Dansk hvis
ikke
så ihvertfald programmer hvor brugeren har en nem indgangsvinkel til at lave
sin første side.

Selv bruger jeg i flæng flere programmer, Frontpage,Dreamveawer, Hotmetal,
Adobe osv. men mener at de er svært tilgængelige for en uøvet bruger.

mvh Per Juul Larsen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-04-05 22:20

pjl wrote:
> Hej
>
> Jeg er i den sittuation at skulle anbefale et webdesignværktøj for en
> absolut nybegynder.
> Hvad kan i foreslå af programmer.

Steen Hjelmstrands Stone's WebWriter er god. Og den er gratis for private.

> Jeg ved det kan være svært at finde, men er der mon programmer på
> Dansk hvis ikke

WebWriter er på dansk.

> så ihvertfald programmer hvor brugeren har en nem indgangsvinkel til
> at lave sin første side.

WebWriter er kan lave valid kode.

> Selv bruger jeg i flæng flere programmer, Frontpage,Dreamveawer,
> Hotmetal, Adobe osv. men mener at de er svært tilgængelige for en
> uøvet bruger.

WebWriter er let tilgængelig.

Hent den her: http://www.stoneware.dk/

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Thomas Jari

Dato : 26-04-05 23:08

On Tue, 26 Apr 2005 22:54:05 +0200, "pjl" <juul@larsen.dk> wrote:

>Selv bruger jeg i flæng flere programmer, Frontpage,Dreamveawer, Hotmetal,
>Adobe osv. men mener at de er svært tilgængelige for en uøvet bruger.

Notepad. Eller måske ultraedit.

Jeg mener at den bedste måde for en total nybegynder, er en helt
almindeligt text editor, og en masse toturials. F.eks fra www.html.dk

Det var sådan jeg selv startede, og sådan jeg arbejder idag.

Thomas Jari

Fra : pjl

Dato : 27-04-05 07:52

Tak for gode råd...