hente excell ind i tabeller
Fra : /thomas K

Dato : 26-04-05 18:07

jeg er ikke til databaser, sql mv, kan ikke hitte ud af det, og indtil jeg
lærer det, ville jeg høre om det er muligt at hente et excell ark direkte
ind i nogle tabeller

/thomas K

Fra : from south

Dato : 26-04-05 18:37

Hej Thomas.
"/thomas K" <thomaskaarup@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg
> lærer det, ville jeg høre om det er muligt at hente et excell ark

Hvis du nu ikke er så klog, så prøv at spørge dk.edb.regneark , de ved
alt om Excell, der findes også en gruppe om Access. Begge grupper er
fine, jeg bruger dem meget. Mvh Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 26-04-05 19:09

> [...]
> lærer det, ville jeg høre om det er muligt at hente et excell ark direkte

Du kan faktisk fra Excel gemme som en html fil.

Under filer vælger du gem som og idet nederst felt vælger du *.htm/html og
vupti så har du lavet en hjemmeside.

Du kan faktisk også linke direkte til en Excelfil men det virker kun hos
folk der bruger IE og har Office installeret, for eller virker det ikke. Så
det vil jeg kraftig fraråde.

Den først løsning er ikke køn, men den virker.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Louise

Dato : 26-04-05 20:32

> Du kan faktisk også linke direkte til en Excelfil men det virker kun hos
> folk der bruger IE og har Office installeret, for eller virker det ikke.
> Så
> det vil jeg kraftig fraråde.

Ikke helt korrekt. Man kan nøjes med at have Exel Viewer installeret. Den er
gratis og kan hentes på:
http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=c8378bf4-996c-4569-b547-75edbd03aaf0&displaylang=da

Men det kræver selvfølgelig en aktiv handling fra brugerens side...

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 26-04-05 20:54

Den 26-04-05 21.31 skrev Louise følgende:

> Ikke helt korrekt. Man kan nøjes med at have Exel Viewer installeret.
>
> Men det kræver selvfølgelig en aktiv handling fra brugerens side...

Og velsagtens også, at man har Windows installeret?

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis bridgeprogram, så du kan øve dig uden at blive udsat for

Fra : Louise

Dato : 26-04-05 22:55

> Og velsagtens også, at man har Windows installeret?

Jo, det skulle jeg mene. MS laver vist ikke programmer til andre OS end
Windows.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-04-05 23:24

Louise wrote:

> Jo, det skulle jeg mene. MS laver vist ikke programmer til andre OS
> end Windows.

Jo, de har også lavet i hvert fald en browser til Mac.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Tomasz Otap

Dato : 27-04-05 00:22

Erik Ginnerskov wrote:

> Jo, de har også lavet i hvert fald en browser til Mac.

Microsoft har udgivet en betragtelig del af sine programmer på Mac,
inklusive hele Office pakken. Excel Viewer findes dog ikke i Mac-udgave
- så vidt jeg ved.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 27-04-05 10:56

Tomasz Otap wrote:

> Microsoft har udgivet en betragtelig del af sine programmer på Mac,
> inklusive hele Office pakken.

Jeg havde en anelse om det, men var ikke sikker på om det var en
erindringsforskydelse.

Men der var en gang, hvor Apple ikke ville frigive de grundlæggende koder,
der kunne muliggøre for andre at skrive software til Mac. Så vi skal ikke så
mange år tilbage, før Louise ville have haft ret.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Per Christoffersen

Dato : 27-04-05 11:07

> [...]
> så
> mange år tilbage, før Louise ville have haft ret.

Det er nu rigtig mange år siden, at det har været sådan så vidt jeg kan
bedømme.
Da jeg startede med at bruge mac omkring ca. '93, var der allerede fremmede
programmer til styresystemet (feks Aldus Pagemaker, der senere overgik til
Adobe).

/Per

Fra : Lars G

Dato : 27-04-05 16:43

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Du kan faktisk også linke direkte til en Excelfil men det virker kun hos
> folk der bruger IE og har Office installeret, for eller virker det ikke. Så
> det vil jeg kraftig fraråde.

Forkert ! Der findes da andre en M$

For hvad med at lave en henvisning til www.openoffice.org

så kan folk med Windows / Linux / Mac OS X / Solaris se din excel fil.

Mvh
Lars G

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 27-04-05 20:11

"Lars G" <larsbg@_-_gmail.com> skrev i en meddelelse

> Forkert ! Der findes da andre en M$
>
> For hvad med at lave en henvisning til www.openoffice.org
>
> så kan folk med Windows / Linux / Mac OS X / Solaris se din excel fil.

Men det kræver ligesom at folk, ved at de kan downloade diverse programmer
der gør det muligt, at se en side der er lavet i et Office program?

Slet lige alle dine addons og check om du kan kan læse en excelfil, nej det
kan du nemlig ikke.

Så for en almindelig gennemsnitsbruger der ikke har MS office installeret er
siden ubrugelig hvis man linker direkte til en Excel fil.

Så svaret var ikke forkert, Windows er altså stadig verdens mest udbredte
operativsystem. Dermed ikke sagt at det er det bedste, Men det er altså hvad
flertallet bruger.

Når Linux regere verden er din løsning sikkert rigtig, men jeg har en
fornemmelse af at der går mere end et par måneder før det sker.

Så indtil da, er mit svar korrekt, hvis i tvivl, så installer windows og
forsøg at loade en side lavet i Excel. God arbejdslyst.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Leonard

Dato : 27-04-05 20:31

"Johnny Winther Ronnenberg" <johnny.winther@XYZ789tdcadsl.dk> wrote:

>Så indtil da, er mit svar korrekt, hvis i tvivl, så installer windows og
>forsøg at loade en side lavet i Excel. God arbejdslyst.

Næh, dit svar er ikke korrekt.
Hvis jeg møder et link til et excel-ark når jeg bruger Firefox som
browser, så åbner den da filen fint i OpenOffice, og det kører
altsammen i Windows XP.
At det ikke er en god løsning, det kan vi godt blive enige om, for en
hjemmeside bør vise sit indhold i html, ikke i noget der kræver andre
programmer end browseren, men det er ikke korrekt at det ikke kan
virke uden MS-IE og MS-Office.

--
med venlig hilsen
Leonard - http://leonard.dk/

Er du skiftet til Firefox? www.mozilla.org

Fra : thomas K

Dato : 29-04-05 22:01

Har læst alle svar igennem og kan godt se jeg bare må lærer at lave
databaser istedet for en så ringe løsning.

TAkker for hjælpen, samt al den info på Ms, Linux ect ;)

/thomas K

Fra : Lars G

Dato : 27-04-05 20:31

Johnny Winther Ronnenberg wrote:

> Så indtil da, er mit svar korrekt, hvis i tvivl, så installer windows og
> forsøg at loade en side lavet i Excel. God arbejdslyst.

Så kommer der en assistent der spørger om den skal hjælpe en

og hvis der svares ja ender man på en side der spørger

om man vil downloade EXCEL Viewer !

Men det er klart det er bedre at lave det i eks html...

Mvh
Lars G

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-05 22:02

Lars G skrev:

> Så kommer der en assistent der spørger om den skal hjælpe en

Det afhænger vist af operativsystem og/eller browser.
--
Jens Gyldenkærne Clausen