Printertilslutning fra HTML side
Fra : Mark Stenstrup

Dato : 25-04-05 13:07

Jeg har brug for hjælp til at tilslutte printere fra en windows
printserver (\\servernavn\printersharenavn) via en HTML side. Jeg
vil gerne undgå scripts hvis det kan lade sig gøre.

Det er meningen at det skal fungerer således.

1. En bruger åbner en side på intranettet.
2. Brugeren klikker på links til prinerne og de bliver
installeret/åbnet.

Jeg håber en eller anden kan hjælpe. På frhaåntak

Med venlig hilsen
Mark Stenstrup

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 25-04-05 20:06

"Mark Stenstrup" <no@email.com> skrev i en meddelelse
> Jeg har brug for hjælp til at tilslutte printere fra en windows
> printserver (\\servernavn\printersharenavn) via en HTML side. Jeg
> vil gerne undgå scripts hvis det kan lade sig gøre.

Det kan det ikke.

> Det er meningen at det skal fungerer således.
>
> 1. En bruger åbner en side på intranettet.
> 2. Brugeren klikker på links til prinerne og de bliver
> installeret/åbnet.

Du kan godt installere de korrekte printerdrivere via et link, ved at linke
til en exe fil. Men det hjælper ikke brugeren til at få kontakt med den
rigtige printer.

Hvis platformen er W2K eller nyere kan man via en cmd fil godt indlæse en ny
nøgle i registringsdabasen, men lige gyldig hvad du gør, så slipper du ikke
for en eller anden form for scripting.

Dit spørgsmål hører egentlig mere hjemme i dk.system.ms-windows.server.

Ud over det så hører systemadministrative rutiner ikke hjemme på et
intranet, efter min mening.

Indlæsning af korrekte drivere og definering af relevante printere er en del
af en korrekt opsætning, af den enkelte arbejdstation

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg