Formmails - submit
Fra : Jette Nielsen

Dato : 24-04-05 23:29

Jeg har lavet en FormMail som virker ganske udmærket. Der er blot
en lille skønhedsfejl. Når formen/mailen er afsendt får
afsenderen standardsiden med alle felter.
Det der undrer mig er at feltet med submit-knappen også er med.
Nogen der ved hvordan jeg undgår det?
Min formular ligger her
http://www.gabi.dk/festsange/send_sang.html

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tomasz Otap

Dato : 24-04-05 23:32

Jette Nielsen wrote:
> Det der undrer mig er at feltet med submit-knappen også er med.
> Nogen der ved hvordan jeg undgår det?

Du kan fjerne attributen NAME fra SUBMIT-knappen, således at den kommer
til at se sådan ud:

<input type="submit" value="Send" tabindex="6">

Fra : Jette Nielsen

Dato : 25-04-05 12:22

Tomasz Otap wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Du kan fjerne attributen NAME fra SUBMIT-knappen, således at den kommer
> til at se sådan ud:
>
> <input type="submit" value="Send" tabindex="6">

Det prøver jeg lige når jeg kommer hjem - foreløbig tak.

Fra : Jette Nielsen

Dato : 25-04-05 16:23

Jette Nielsen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
Så er den side OK - tak for hjælpen.

Måske du kan hjælpe endnu en gang.
Ved nedenstående formular får jeg koordinaterne med på den img jeg har indsat
som "send-knap"
Jeg fjernede attributen NAME, men det var åbenbart ikke nok.
Har du også en løsning på det lille problem?

http://www.tonderbyggeforening.dk/sider/ansogning.html

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 25-04-05 21:23

Jette Nielsen skrev:

> Ved nedenstående formular får jeg koordinaterne med på den img
> jeg har indsat som "send-knap"
> Jeg fjernede attributen NAME, men det var åbenbart ikke nok.

Du har anvendet <input type="image"> - der netop er beregnet til at
medsende koordinaterne når man klikker på billedet.

Du kan i stedet anvende elementet <button> - se eksempel her:
<http://gyros.dk/usenet/html/button.shtml> (jeg har lånt din egen
knap - sig til hvis du vil have siden væk igen).

En anden måde er at bruge et normalt billede, og så bruge onclick-
hændelsen til et javascript der submitter formen. Det har bare den
ulempe at formen så ikke virker uden javascript - og uden mus. Der
er heller ikke nogen "knap-effekt" med denne metode (altså at man
kan se når knappen trykkes ned).
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jette Nielsen

Dato : 25-04-05 23:08

Jens GyldenkærneClausen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ulempe at formen så ikke virker uden javascript - og uden mus. Der
> er heller ikke nogen "knap-effekt" med denne metode (altså at man

Endnu en gang tak for hjælpen. Jeg valgte metoden "stylet" og ændrede
baggrundsfarven så den faldt ind med siden, og nu virker det.

http://www.tonderbyggeforening.dk/sider/ansogning.html

Det er dejligt med alle de kloge hoveder her i dette forum.
Indtil videre har jeg fået nogle rigtig gode svar, som selv jeg kunne
finde ud af at bruge.

Hilsen Jette/Gabi