Problem med baggrundsfarve
Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 08:26

Hej

Jeg har et lille problem med baggrundsfarven i Firefox. Det virker fint både
i Opera og IE.
Problemet er at div'en frame øjensynligt ikke indlæser baggrundsfarven der
hvor der ikke er indhold på siden.

Se det på: http://energinfo.dk
Stylesheet hedder http://energinfo.dk/style.css

MVH Per A

Fra : David Trasbo

Dato : 23-04-05 10:16

>Stylesheet hedder http://energinfo.dk/style.css

Prøv at skrive #FFFFFF;

i stedet for: #ffffff;

--
David Trasbo
big-smile.dk

Svar under det du citerer, og citer kun det du svarer på.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 10:21

"David Trasbo" <datra@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv at skrive #FFFFFF;
>
> i stedet for: #ffffff;

Det er forsøgt... Uden virkning lader det til..

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 23-04-05 11:17

David Trasbo skrev:

>Prøv at skrive #FFFFFF;
>
>i stedet for: #ffffff;

Hvorfor?

Man kan også nøjes med at skrive #fff
--
Knud

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 11:41

Per A wrote:
> [...]
> i Opera og IE.
> Problemet er at div'en frame øjensynligt ikke indlæser baggrundsfarven der

Skal du have den mindste chance for at det skal se ens ud i de
forskellige browsere, er du nød til at overholde standarderne.
Så start med at validere din kode, når den er valid, så vil jeg gerne
hjælpe dig.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 12:59

> Skal du have den mindste chance for at det skal se ens ud i de
> forskellige browsere, er du nød til at overholde standarderne.

Og er der noget jeg gerne vil er det da at overholde standarder...
Her er en side der gør: http://energinfo.dk/links.php
De andre skal rettes til senere...

> Så start med at validere din kode, når den er valid, så vil jeg gerne
> hjælpe dig.

Rigtig mange slags tak...

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 14:23

Per A wrote:

> Og er der noget jeg gerne vil er det da at overholde standarder...
> Her er en side der gør: http://energinfo.dk/links.php
> De andre skal rettes til senere...

Det er godt så tager vi udgangspunkt i den side.

> Rigtig mange slags tak...

Punkt 1)
Sæt så få width'er som muligt. Sæt width på de 2 spalter, men sæt ikke
width på den midterste og alt dens indhold.

Punkt 2)
Float så lidt som muligt. Float de 2 spalter og sæt margin-left og
-right på den midterste, så det passer med width'en på venstre og højre
spalte. Float ikke alle elementerne inde i mindter spalten.

Punkt 3)
Float ikke bunden, men sæt i stedet en clear:both;

Ovenstående 3 punkter skulle meget gerne hjælpe dig i den rigtige retning.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 23:47

> Ovenstående 3 punkter skulle meget gerne hjælpe dig i den rigtige retning.

Jep, nu virker det, men jeg kan sgutte rigtig få den højre spalte op på sin
plads... Er det mig der er totalt dum eller hvordan??

Fra : Ukendt

Dato : 24-04-05 14:08

"Per A" <ingen> skrev i en meddelelse

> Jep, nu virker det, men jeg kan sgutte rigtig få den højre spalte op på
sin
> plads... Er det mig der er totalt dum eller hvordan??

Så er problemet løst... DIV'en stod det forkerte sted i dokumentet...

Tak for hjælpen!

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-04-05 14:30

Per A wrote:

> [...]

> Problemet er at div'en frame øjensynligt ikke indlæser
> baggrundsfarven der hvor der ikke er indhold på siden.

Du har for body sat baggrundsfarve #eee, og det har du fået.

body {
margin:0px;
padding:0px;
text-align:center;
font-size: 10px;
background:#eee;
font-family: verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;

Derefter har du for #frame sat baggrundsfarve #fff og det har du også fået.

#frame {
width:800px;
margin-right:auto;
margin-left:auto;
margin-top:5px;
padding:0px;
text-align:left;
background:#FFFFFF;
}

Firefox gør præcis hvad du har bedt om. At du så ser IE gøre noget andet,
kan du ikke klandre FF for.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 23-04-05 14:48

Erik Ginnerskov wrote:

> Firefox gør præcis hvad du har bedt om. At du så ser IE gøre noget andet,
> kan du ikke klandre FF for.

Han ønsker at det hvide område går helt ned til bunden. Men der er lidt
for mange unødvendige floats. Hvis de fjernes og der sættes en clear
both på foot'eren så er han godt på vej.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-04-05 23:03

Martin Hintzmann Andersen wrote:

> Han ønsker at det hvide område går helt ned til bunden.

Det havde jeg opfattet. Jeg påpegede blot, at FF gør som den bliver bedt om.

> Men der er
> lidt for mange unødvendige floats.

Jeg så ingen grund til at sidde og gentage dig. ;)

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/