ang. parsing at kode uden at det bliver fo~
Fra : Alexia

Dato : 22-04-05 22:45

Hej.

Hvordan parser jeg kode ude at det bliver fortolket af browseren?

Mvh. Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 22-04-05 23:10

Alexia skrev:

> Hvordan parser jeg kode ude at det bliver fortolket af browseren?

Vil du have html-kode vist som den tekst det er i en browser?

Erstat < og > med &lt; og &gt; - så vises koderne som de står.

En anden mulighed er at gemme html-filen med endelsen .txt - det
vil normalt få webserveren til at sende den med mime-typen
text/plain og følgelig få browseren til at vise indholdet som
tekst.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Alexia

Dato : 23-04-05 10:24

> Vil du have html-kode vist som den tekst det er i en browser?

ja så den altså ikke fortolker at der f.eks. står <h1>Hej hej</h1> men bare
skriver det lige ud med tag'ene

> Erstat < og > med &lt; og &gt; - så vises koderne som de står.

okay det vil jeg lige prøve.

> [...]
> vil normalt få webserveren til at sende den med mime-typen
> text/plain og følgelig få browseren til at vise indholdet som

det handler om at jeg skal sikre mig at noget brugerindtastet ikke kan
indeholde kode som laver op på siden og da der også skal være kode der
bliver fortolket på siden er ideen med et .txt dokunemt vist ikke så
hensigtsmæssig i denne situation.

Men tak for hjælpen..:)

Mvh. Thomas

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-04-05 21:09

Alexia skrev:

> det handler om at jeg skal sikre mig at noget brugerindtastet
> ikke kan indeholde kode som laver op på siden

O.k. - i så fald har du givetvis et serversidesprog involveret
(noget skal jo registrere og gemme brugerindtastningen).

I asp (og asp.net) kan man bruge Server.HTMLencode til at opnå
netop det du ønsker. Der findes sikkert en tilsvarende funktion til
php.
--
Jens Gyldenkærne Clausen