@media Print CSS, og margin problem
Fra : Dan

Dato : 21-04-05 20:35

Hey

Jeg sidder og bøvler lidt med en print css på denne side.

http://skitips.dk/exp/200405/print.htm
(Jeg har fjernet alle de unødvendige elementer, så siden ser lidt
speciel ud )

Problemet ligger overordnet i, at der på print er en alt for stor
margin i venstre siden. (eller print preview)

Siden er lavet til at være centret i browseren, med følgende css:

######################

margin: 0 auto 0 auto;

######################

Men den skulle gerne være left-centret på print.

Har prøvet med margin 0; padding 0; mm. men intet ser ud til at
afhjælpe problemmet.

Så hvis der er nogle med lidt mere erfaring, i printvelige
stylessheets, så ville det være cool med lidt hjælp

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 22-04-05 10:29

Dan wrote:

> http://skitips.dk/exp/200405/print.htm
> (Jeg har fjernet alle de unødvendige elementer, så siden ser lidt
> speciel ud )

Du mangler at fjerne alt unødvendigt CSS-kode.

> Problemet ligger overordnet i, at der på print er en alt for stor
> margin i venstre siden. (eller print preview)
>
> Siden er lavet til at være centret i browseren, med følgende css:

Det har ikke noget med centrering at gør men en float du mangler at
nulstille.

> Så hvis der er nogle med lidt mere erfaring, i printvelige
> stylessheets, så ville det være cool med lidt hjælp

Som sagt mangler du at fjerne en float og nulstille width på din
".rightcol".

kodeeksempel...
..rightcol{
float: none;
width:auto;
}

Derudover bør du også nulstille alle width'er ved at sætte dem til auto
f.eks. på din ".container".

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/