Mere CSS menu.
Fra : Stefan Kristensen

Dato : 20-04-05 13:06

Hej NG.

http://www.kalsey.com/tools/csstabs/ er der en fin 'tab-menu'.
Jeg vil gerne ændre lidt i CSS'en så designet ikke går i vasken hvis man
ændre på fontstørrelsen i browseren:

I #menu er padding-bottom ændret fra 19px til 1em.
I #menu a er line-height ændret fra 14px til 1em. (Og #menu a:link, #menu
a:active er ændret til #menu a. Det skulle vel være det samme?)
Jeg har også rodet lidt med padding i #menu a, men kan ikke ramme noget der
passer til alle font-størrelser (hvilket giver mening, så løsningen skal nok
findes andetsteds?).

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe mig?

Og et lille spørgsmål mere: Jeg kan ikke se i hvilken situation #menu ul
a:hover bliver aktiveret? Det er måske et left-over fra udviklingen?

Jeg vil lægge mine egne forsøg på http://jems.dk/menu i aften, men p.t.
sidder jeg bag firmaets firewall, så I kan ikke se min skriblerier endnu :c)

Mvh
Stefan

Fra : Ole Nielsen

Dato : 20-04-05 19:56

Stefan Kristensen <stefank@asg.com> wrote:

> [...]
>
> På http://www.kalsey.com/tools/csstabs/ er der en fin 'tab-menu'.
> Jeg vil gerne ændre lidt i CSS'en så designet ikke går i vasken hvis man

Jeg har også arbejdet med at tilpasse 'tab-menuen'. Jeg fandt ikke nogen
'rigtig' løsning på fontstørrelsesproblemet, men jeg nåede frem til et
design, som jeg kan leve med - og som jeg synes ser rimeligt ud i alle
mulige fontstørrelser. Du er velkommen til at kigge mig over skulderen
på:
http://olehnielsen.dk/test/menutabs/home.html

Mvh
Ole
--
Ole Nielsen
post@OleHNielsen.dk

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 21-04-05 09:19

> [...]
> design, som jeg kan leve med - og som jeg synes ser rimeligt ud i alle
> mulige fontstørrelser. Du er velkommen til at kigge mig over skulderen

Jeg takker for venligheden

Stefan

Fra : Martin

Dato : 21-04-05 07:36

Stefan Kristensen wrote:
> [...]
> sidder jeg bag firmaets firewall, så I kan ikke se min skriblerier endnu :c)

Måske kære Hintzmann kan hjælpe?
<http://www.hintzmann.dk/demos/htoggler/tabs.html>
<http://www.hintzmann.dk/articles/htoggler/>

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 21-04-05 09:20

<snip>

> Måske kære Hintzmann kan hjælpe?
> <http://www.hintzmann.dk/demos/htoggler/tabs.html>
> <http://www.hintzmann.dk/articles/htoggler/>

Ja, den er mægtig. Jeg havde helt glemt denne fortrinnelige side.

Jeg er stadig nysgerrig efter hvilken situation #menu ul a:hover bliver
aktiveret?

Mvh
Stefan

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-04-05 14:31

Stefan Kristensen wrote:

> Jeg er stadig nysgerrig efter hvilken situation #menu ul a:hover
> bliver aktiveret?

Det sker, når musemarkøren føres ind over linket.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Stefan Kristensen

Dato : 22-04-05 12:58

> Det sker, når musemarkøren føres ind over linket.

Jeg tror jeg var lidt for hurtig. Mit spørgsmål var egentlig: 'Hvad skal
#menu ul a: hover bruges til når der er #menu a:hover?'.
Men det er selvfølgelig til undermenuerene, som jeg havde valgt ikke at
bruge i min test.

Stefan