Videokomprimering
Fra : Leif Nielsen

Dato : 19-04-05 12:19

Jeg vil gerne lægge nogle videoklip ud i en rimelig kvalitet på en
hjemmeside.
Lige nu er de i DV-format, og fylder selvfølgelig alt for meget.

Jeg ville gerne have klippene i et format der kan afspilles i Windows
Mediaplayer eller evt. realplayer. Datamæssigt er smertegrænsen ca. 3
mb. pr. minuts video.

Er der nogen der kender et lille program som jeg kan downloade fra
nettet, som kan konvertere video? Jeg indspiller video til harddisken
via Firewire.

De bedste hilsner

Leif Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 19-04-05 14:48

Leif Nielsen skrev:

>Er der nogen der kender et lille program som jeg kan downloade fra
>nettet, som kan konvertere video?

Har ikke meget med webdesign.html at gøre, den rigtige gruppe til
dine spørgsmål er news:dk.edb.videoredigering.

Du kan finde en oversigt over de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk/grupper.pl,
og du kan læse om brugen af de danske nyhedsgrupper på
http://usenet.dk og har du spørgsmål om brugen
af nyhedsgrupperne,
så er news:dk.velkommen den rette gruppe.
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 19-04-05 22:16

"Leif Nielsen" <it@teaterbygningen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg ville gerne have klippene i et format der kan afspilles i Windows
> Mediaplayer eller evt. realplayer. Datamæssigt er smertegrænsen ca. 3

Så prøv at hente to minutter ned med et 56k modem, hvis du kalder det for
smertegrænsenm, så håber jeg, at der er nogen der vil slå dig over tæeren
med en mukkert Så ved du i det mindste hvad smerte er.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg