css cell farve
Fra : thomas K

Dato : 18-04-05 20:19

jeg prøver at få linierne mellem cellerne til at være en farve med css, men
synes ikke rigtigt jeg kan få dem til at virke.
har lavet kanten med border-style ect.

har et pic i cellen og så skal der være mellemrum og en tynd linie i hvid
lidt mellemrum igen og derefter en billede mere ???

/thomas K

Fra : Christoffer

Dato : 18-04-05 20:36

> jeg prøver at få linierne mellem cellerne til at være en farve med css,
> men
> synes ikke rigtigt jeg kan få dem til at virke.
> har lavet kanten med border-style ect.
og du har angivet farven med en # først? #FFFFFF

> har et pic i cellen og så skal der være mellemrum og en tynd linie i hvid
> lidt mellemrum igen og derefter en billede mere ???
kan du bruge <hr> og så bare tilpasse den i dit stylesheet?

hr {
height: 1px;
color: white;
}

(har ikke tjekket, men mener at man styler hr sådan)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-05 21:26

Christoffer skrev:

> (har ikke tjekket, men mener at man styler hr sådan)

Det er ikke nok, hvis man vil have en ensartet visning i
forskellige browsere.

Se nogle eksempler her:
<http://gyros.dk/usenet/html/hr.shtml>
<http://gyros.dk/usenet/html/hrcenter.shtml>
<http://gyros.dk/usenet/html/hrsize.shtml>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-04-05 21:24

thomas K skrev:

> jeg prøver at få linierne mellem cellerne til at være en farve
> med css, men synes ikke rigtigt jeg kan få dem til at virke.
> har lavet kanten med border-style ect.

Har du et link til din side? Det er meget lettere at hjælpe hvis
man kan se siden online.
Se evt. siden her: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 22:43

thomas K wrote:
> jeg prøver at få linierne mellem cellerne til at være en farve med
> css, men synes ikke rigtigt jeg kan få dem til at virke.

td {
border: 1px solid #000;
}

.... giver en sort ramme om alle tabelceller

> har et pic i cellen og så skal der være mellemrum og en tynd linie i
> hvid lidt mellemrum igen og derefter en billede mere

table {
border-collapse:collapse;
}
td {
padding:2px;
border: 1px solid #fff;
vertical-align:bottom;
}

.... lægger lidt luft omkring alle cellers (billed)indhold, Samler cellernes
borders til en enkelt streg og gør denne hvid. Sidste kodelinje forebygger
en ekstra px luft under billederne i nogle browsere.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Byens Bedste Frokost~

Dato : 21-04-05 16:44

takker for alle forslag. jeg prøver dem af. takker

/thomas K