Binært træ eller familietræ
Fra : Rune Hammerskov

Dato : 18-04-05 19:32

Jeg har i nogen tid ledt efter en måde at lave et familietræ på min
side. Jeg har da også fundet mange gode bud, men problemet er at de alle
gør brug af 'tables' eller lign.
Er der nogen der har en god idé til hvilken teknologi man kunne bruge
til at lave det. Det ville være optimalt hvis nogen kender noget gratis
kode som man kunne bruge.

Fra : Martin

Dato : 18-04-05 22:00

Rune Hammerskov wrote:
> [...]
> Er der nogen der har en god idé til hvilken teknologi man kunne bruge
> til at lave det. Det ville være optimalt hvis nogen kender noget gratis

Der må man nok smutte en tur over til kære hintzmann
http://www.hintzmann.dk/articles/mhalist/
eller
http://www.hintzmann.dk/articles/htree/

Dem ville jeg da ihvertfald godt kunne lave et familietræ ud af - om du
så kan - det ved jeg så ikke :)

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 19-04-05 00:42

Martin wrote:

> [...]
> http://www.hintzmann.dk/articles/htree/
>
> Dem ville jeg da ihvertfald godt kunne lave et familietræ ud af - om du

Tak for svaret, men jag var godt klar over denne form for løsning. Det
jeg gerne vil lave er et træ der har pyramideformen med roden i toppen.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 22:35

Rune Hammerskov wrote:
> Jeg har da også fundet mange gode bud, men problemet er at de
> alle gør brug af 'tables'

Hvorfor er det et problem at bruge tabeller til den slags data? Det er da
ellers en nærliggende løsning præcis her.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Rune Hammerskov

Dato : 19-04-05 00:44

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvorfor er det et problem at bruge tabeller til den slags data? Det er da
> ellers en nærliggende løsning præcis her.

Det jeg gerne vil lave er et træ der har pyramideformen med roden i
toppen. Derfor er tabeller ikke lige måden at gøre det på. Specielt
fordi jeg gerne vil have muligheden for at kollapse dele af træet. Det
vil kræve en del beregninger for at styre mængden af celler i tabellen
osv. (det ville også være en lidt grim løsning set fra et kode-æstetisk
synspunkt.)

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 19-04-05 10:12

Rune Hammerskov skrev:

> Det jeg gerne vil lave er et træ der har pyramideformen med roden i
> toppen. Derfor er tabeller ikke lige måden at gøre det på. Specielt
> fordi jeg gerne vil have muligheden for at kollapse dele af træet.

Jeg ved der findes en java-applet der netop er beregnet til familietræer
(den følger vist nok med et gratis program til at håndtere data).

Spørg evt. i <news:dk.videnskab.historie.genealogi>

--
Jens Gyldenkærne Clausen