CSS bog
Fra : John Kjoller

Dato : 17-04-05 09:21

Er der nogen der kan anbefale en rigtig god opslagsbog til CSS?

Og til HTML?

Med venlige hilsener
fra John

Fra : Martin Ploug

Dato : 17-04-05 15:08

> Er der nogen der kan anbefale en rigtig god opslagsbog til CSS?
> Og til HTML?

Jeg har Cascading Style Sheets - The definitive guide fra
http://www.oreilly.com/

men overvejer at købe webdesign- illustreret håndborg fra Globe
http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=FG163-7§ion=&la=section%3D%26searchstr%3Dwebdesign%26action%3Dsearch%26pg%3D1%26pgs%3D20

Dækker både CSS og HTML

eller også denne
http://www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/0201730847/002-1921798-2437654?v=glance

Jeg er også blevet anbefalet denne: http://www.sitepoint.com/books/css1/

Jeg tror jeg vil prøve at følge med i denne tråd og se andres bud.

- Martin

Fra : John Kjoller

Dato : 17-04-05 22:34

Hej Martin. - Og andre fra denne gruppe, der måtte læse med.

Tak for venligt svar.

Jeg har fulgt med i denne gruppe, et stykke tid, for lige at finde "tonen"
herinde, og må sige at jeg er overrasket over at der så jævnligt dukker
nærmest næsvise svar op.
Man skal virkelig passe på at stille spørgsmål, som "passer" gruppen.
Og man må ikke stille dumme spørgsmål. Slet ikke hvis man skal forstille at
"være noget".

Jeg er selv uddannet musiker, og kunne aldrig DRØMME om at svare næsvist,
hvis en kollega stiller et, for mig, dumt spørgsmål.
Det er forskelligt hvad vi hver især har fokus på, og det er forskelligt,
hvad vi hver især har present i hukommelsen, og det er forskelligt, hvad vi
hver især er stødt på, i vores uddannelse, - eller professionelle liv.
Jeg kan blive overrasket (og måske smile lidt i skægget) - når en kollega
ikke ved hvad tonika/dominant er - men jeg kunne aldrig drømme om at dømme.
Det er ikke sikkert at det på noget tidspunkt har været væsentligt for netop
ham, at vide hvad tonika/dominant er.

Respekt generelt er en rigtig rar ting.

Undskyld, Martin - dette indlæg er tydelig vis OVERHOVEDET ikke møntet på
dig. Tværtimod.

Gode forårs hilsener til alle
fra John

Fra : Preben Andersen

Dato : 18-04-05 05:30

"John Kjoller" <john@removethis-basix.dk> wrote in message

> Undskyld, Martin - dette indlæg er tydelig vis OVERHOVEDET ikke møntet på
> dig. Tværtimod.

Det er også svært at se nogen sammenhæng overhovedet.

Kunne du i øvrigt ikke overtales til at svare under det, du svarer på og
skære det væk, du ikke svarer på?

mvh
Preben

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 18-04-05 14:11

John Kjoller wrote:

> Jeg har fulgt med i denne gruppe, et stykke tid, for lige at finde
> "tonen" herinde, og må sige at jeg er overrasket over at der så
> jævnligt dukker nærmest næsvise svar op.

Kunne du ikke præcisere det angreb en smule (uden at nævne personer).

Det kunne jo være fordi nogen spørger om noget, der lige er blevet svaret på
kort forinden. I så fald kan der da godt falde en henvisning til at læse den
relevante tråd i stedet for at sidde og gentage sig selv i det uendelige.

Tænk på, at ingen af dem, der svarer på spørgsmål i gruppen får noget for
det. De gør det frivilligt i deres fritid.

> Respekt generelt er en rigtig rar ting.

Det er mit indtryk gennem flere års frekventering af denne gruppe, at det
også er den generelle tone.

> Gode forårs hilsener til alle

Tak, i lige måde

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Peter Loumann

Dato : 18-04-05 17:54

Erik Ginnerskov skrev:

>Det er mit indtryk gennem flere års frekventering af denne gruppe, at det
>også er den generelle tone.

Enig. Det er i mine øjne en af dk.*'s mest urbane og hjælpsomme
grupper.

http://huse-i-naestved.dk

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 18-04-05 21:09

Martin Ploug skrev:

> [...]
> http://www.globe.dk/Default.asp?action=detail&vare=FG163-7§ion=&la
> =section%3D%26searchstr%3Dwebdesign%26action%3Dsearch%26pg%3D1%26pgs%3

Stod og læste lidt i den forleden i en GAD boghandel! Ganske udmærket
skrevet, men en stor del af det kan man nu også finde på Jørgens side i
forvejen! (www.webdesign101.dk hvis man skulle være i tvivl.) Men som
handy lille opslagsværk til den uerfarne kan den sikkert være en kæmpe
hjælp! (og den koster under 100,-!!)
Ikke mindst er den også med xhtml (ordentlig xhtml vel at mærke).

Claus

Fra : Martin Ploug

Dato : 18-04-05 21:32

> [...]
> hjælp! (og den koster under 100,-!!)
> Ikke mindst er den også med xhtml (ordentlig xhtml vel at mærke).

Mig bekendt koster den 300 kr.
http://www.globe.dk
Jeg ved godt at jeg kan finde meget af det på www.webdesign101.dk, men jeg
vil gerne have en bog jeg kan lære fra.

Overvejer dog også om "DHTML & CSS Visual Quickstart Guide 3rd Edition
kunne være en god lærebog? - Kender den ikke

Ved søgning på "css" på www.globe.dk kommer der en del titler.

Jeg tror at bøgerne fra www.sitepoint.com er i overkanten til mit nuyværende
behov.
Men det er jo ikke mig der har oprettet dette spørgsmål

- Martin