Formular
Fra : news.tele.dk

Dato : 13-04-05 10:13

Hej
Er der nogen som vil hjælpe mig.
Jeg har som novice lagt nogle hjemmesider ud på nettet og det er gået fint.
Så jeg har meldt mig til kursus om samme, så jeg kan finde ud af hvad der
sker.
nu mit spørgsmål, jeg har lavet en formular og lagt den ud med en e-mail
adresse som brugeren skal sende til, men det virker ikke.
jeg får denne meddelelse; Cannot run the FrontPage Server Extensions on this
page: http://www.vennekredsen.dk/formular.htm"
jeg bruger frontpage 2000 og WindowsXP Home
Hvad skal jeg skrive for at få det til at virke?
på forhånd tak
Bent Johannisson

Fra : Martin

Dato : 13-04-05 11:05

> jeg får denne meddelelse; Cannot run the FrontPage Server Extensions on this
> page: http://www.vennekredsen.dk/formular.htm"
> jeg bruger frontpage 2000 og WindowsXP Home
> Hvad skal jeg skrive for at få det til at virke?

Det er ikke sikkert, at det er dit script der er noget galt med.
Din udbyder skal understøtte Frontpage extensions, og måske
har din udbyder ikke åbnet for understøttelsen af denne extension.
Derfor skal du måske kontakte din udbyder for at høre, om denne
extension/funktion er understøttet hos dem.

- Martin

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 13-04-05 13:16

news.tele.dk skrev:

>jeg bruger frontpage 2000

Blot til orientering, der findes en gruppe specielt til
FP-spørgsmål, news:dk.edb.internet.webdesign.frontpage.

Men svaret vil ikke blive et andet end det Martin har givet, så
ingen grund til at poste dette spørgsmål i FP-gruppen.
--
Knud

Fra : Johnny Winther Ronne~

Dato : 15-04-05 07:39

"news.tele.dk" <Johannisson@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> page: http://www.vennekredsen.dk/formular.htm"
> jeg bruger frontpage 2000 og WindowsXP Home
> Hvad skal jeg skrive for at få det til at virke?

Det har intet at gøre med FrontPage. Det der er galt er måden du indsætter
adressen på. Hvis du var kunde kos TDC skulle koden se sådan her ud.

<form action="http://cgi.inet.tele.dk/cgi-bin/form_processor.cgi"
method="post" enctype="text/plain">
<input type="hidden" name="mailto" value="Johannisson@webspeed.dk">

Action skal pege på det script der skal sende emailen og ikke på email
adressen.

Med venlig hilsen
Johnny Winther Ronnenberg

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-05 14:57

Johnny Winther Ronnenberg skrev:

>Det har intet at gøre med FrontPage. Det der er galt er måden du indsætter
>adressen på.

Du skriver noget vrøvl, der er lavet en formmail der benytter sig
af Frontpage Extensions og det er der ikke installeret på
spørgerens webhotel.

Det du kommer med er en helt anden løsning.
--
Knud

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-04-05 20:20

Knud Gert Ellentoft wrote:

> Du skriver noget vrøvl, der er lavet en formmail der benytter sig
> af Frontpage Extensions og det er der ikke installeret på
> spørgerens webhotel.
>
> Det du kommer med er en helt anden løsning.

Og netop den løsning, der er mulighed for på spørgerens webhotel, nemlig
cgi. Så det er vel et spørgsmål om temperament, hvor meget vrøvl det er.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-04-05 21:00

Erik Ginnerskov skrev:

>Og netop den løsning, der er mulighed for på spørgerens webhotel, nemlig
>cgi. Så det er vel et spørgsmål om temperament, hvor meget vrøvl det er.

Det er noget vrøvl at skrive:

»Det har intet at gøre med FrontPage.«

Det er jo lige netop det ikke virker, fordi der ikke er
FP-Extensions på webhotellet (eller det ikke er opsat).
--
Knud