Linje forsvinder i IE
Fra : Laboranten

Dato : 11-04-05 07:42

Hej Folkens,

Jeg har anvendt et eksempel på en "manchet" fra Jørgen Farum
Jensens side www.webdesign101.dk.

Jeg har i midlertid et problem med at top og bundlinje i
manchet'en forsvinder i IE når jeg for eksempel peger på min menu
der folder sig nedad.

Kan nogen se hvad mit problem er her? skal jeg lave en
conditional comment til IE?

Min side hedder http://beta.ptbb.dk

(Valideret i Xhtml 1,0 strict)

Venlig hilsen,
Laboranten

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 11-04-05 20:44

Laboranten wrote:

> Kan nogen se hvad mit problem er her? skal jeg lave en
> conditional comment til IE?

Det tyder på en klassisk IE peekaboo bug.
http://www.positioniseverything.net/explorer/peekaboo.html

Uden at have testet det vil jeg tro at nedenstående vil fikse det hvis
du sætter det enten på #indhold eller #navbar.

/* Start hide from IE-Mac \*/
* html #indhold
{
height: 1%;
}
/* End Hide from IE-Mac */

Måske du bør prøve at simplificere CSS'en.

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/

Fra : Laboranten

Dato : 12-04-05 08:57

> [...]
>
> Uden at have testet det vil jeg tro at nedenstående vil fikse det hvis
> du sætter det enten på #indhold eller #navbar.

Det virkede fint. Tak for det, Martin

> Måske du bør prøve at simplificere CSS'en.

Det er nok en god ide, om ikke andet så for at lette overskueligheden.