Få divs til at flyde
Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 11:53

Hej! jeg har et problem med mine divs.
Min side består af 4 store divs. Banner, venstre, content, right. I min
venstre-div opstår der et problem i det at min menu-div kravler op over
login-div, og det skulle den helst ikk'.
-Kan jeg ikke op nogen måde få den til at ligge sig under login-div,
uden brug af margin-top?

Jeg har også problem med min footer som gerne skulle ligge sig under alle de
3 hoved-divs, men det gør den ikk.
Jeg har forsøgt mig med at ligge en <div style='clear:both;'> ind, men har
ikke hjulpet, hvad skal jeg helt præcist gøre?

Både HTML og CSS validerer.
www.buur.info/mdk/site/vis.php
www.buur.info/mdk/site/basic.css

Christoffer

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 10-04-05 16:02

Christoffer wrote:

> -Kan jeg ikke op nogen måde få den til at ligge sig under
> login-div, uden brug af margin-top?

Hvad har du mod margin-top? Hvis det er midlet, der virker, ser jeg ikke
nogen grund til at lade være med at bruge det.

> Jeg har også problem med min footer som gerne skulle ligge sig under
> alle de 3 hoved-divs, men det gør den ikk.
> Jeg har forsøgt mig med at ligge en <div style='clear:both;'>

Du kan kun bruge clear i forhold til floatede elementer. Du har lagt
#venstre ind med absolut position. Den fylder derfor ikke noget i
side-flowet.

Erik Ginnerskov
http://ginnerskov.frac.dk/

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 18:12

> Hvad har du mod margin-top? Hvis det er midlet, der virker, ser jeg ikke
> nogen grund til at lade være med at bruge det.
Generalt har jeg hellere ikke noget imod det. Problemet er bare at login-div
ikke har en konstant højde, efter logget ind bliver den omdannet til en
personlig menu tilpasset brugeren, så kan derfor ikke bruge margin-top.

> Du kan kun bruge clear i forhold til floatede elementer. Du har lagt
> #venstre ind med absolut position. Den fylder derfor ikke noget i
> side-flowet.
Tusind tak, jeg har fjernet alle position att. og brugt float istedet.

Christoffer