Få div's til at flyde under hinanden.
Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 11:46

Hej, på en side jeg har lovet at lave om, vil jeg meget gerne have 2 divs
til at flyde under hinanden. www.buur.info/mdk/site/vis.php <<< Som I nok
kan se, ligger der 2 div's oven på hinanden i venstre side. Jeg har med
vilje lagt dem ind i en venstre-orienteret div. (og desuden også en midter
og højre div)

Hvordan kan jeg få menu-diven til at flyde ned under login-div, uden at
skulle angive margin-top på den?? Problemet er at login-div skifter til en
menu-div for de brugere som er logget ind, og har derfor ikke en fast højde.

Jeg går ud fra at kunne bruge samme metode til min footer, som har det med
at kravle op på siden og ligge sig 'under' menuerne.

Christoffer

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 11:55

Jeg har problemer med min newsreader, så kom til at dobbelt-post, svar
venligst i ovenstående spørgsmål

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 10-04-05 12:53

"Christoffer" <christoffer@buur.info> writes:

> Hej, på en side jeg har lovet at lave om, vil jeg meget gerne have 2 divs
> til at flyde under hinanden. www.buur.info/mdk/site/vis.php <<<

Nu siger du "flyde", men du bruger ikke "float" til dem. I stedet bruger
du absolut placering af på det hele *og* float:left på login-div'en.

(Bemærk at du har skrevet "#Venstre" i CSS-filen. Det skal være "#venstre",
id'er er case-sensitive).

Prøv i stedet at fjerne "position" og "float" fra både "#login" og "#nav"
i CSS-filen. Så vil div'erne automatisk komme til at ligge under hinanden.
Så skal venstre-div'en nok sørge for at de kommer ud til siden.

Men passer de sammen? :)

Du bruger attributten clear="all" i stedet for CSS'en clear:both. Du
bruger tabeller til at placere elementer med. Prøv at lave det hele
med CSS, så bliver det også lettere at arbejde med, når al
formatteringen ligger i CSS'en. Og pas på med at lave alting absolut
placeret, det gør siden meget ufleksibel. Nogen gange er almindeligt
flow faktisk det man skal bruge.

(Og hvad er det for en bog der har ISBN 7-88497-523-8?)

/L

Fra : Christoffer

Dato : 10-04-05 13:40

> [...]
> i CSS-filen. Så vil div'erne automatisk komme til at ligge under hinanden.
> Så skal venstre-div'en nok sørge for at de kommer ud til siden.
Det hjalp! har dog stadig problemer med min footer som ligger oppe under
mine divs

> Men passer de sammen? :)
Nu gør de :)

> [...]
> formatteringen ligger i CSS'en. Og pas på med at lave alting absolut
> placeret, det gør siden meget ufleksibel. Nogen gange er almindeligt
Vil jeg skrive ned og hænge op på væggen bag mig..

> (Og hvad er det for en bog der har ISBN 7-88497-523-8?)
Kan jeg faktisk ikke huske.. en metode jeg har brugt de seneste par år for
at markere hvad der er mit, og så jeg kan se hvem der har brugt min grafik
uden at få lov..

Christoffer

Fra : Andreas M.

Dato : 10-04-05 13:39

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> (Og hvad er det for en bog der har ISBN 7-88497-523-8?)

Det er ihvertfald en gyldig ISBN (ikke dermed sagt at der rent faktisk
er en bog med det nummer), og hovedgruppe 7 er kina, så en kinesisk bog
vel sagtens

--
Andreas M.