Bærbar til stationær.
Fra : Jesper

Dato : 29-05-01 21:03

Hej
Jeg er ganske grøn når det kommer til netværk så derfor håber jeg at jeg kan
få lidt hjælp. Jeg har lige købt en bærbar som jeg gerne vil have koblet
sammen med min stationære, det primære formål er spil.
Det jeg gerne vil vide er om det kan lade sig gøre for omkring 1000,- eller
om der skal en meget slemmere udskrivning til.
Alle gode råd (ang. subj.) er velkomen.

På forhånd tak
Jesper

Fra : Jonas Due Vesterhede~

Dato : 29-05-01 21:28

In article <9f0vbe$1c5l$1@news.cybercity.dk>, Jesper wrote:
> [...]
> Det jeg gerne vil vide er om det kan lade sig gøre for omkring 1000,- eller
> om der skal en meget slemmere udskrivning til.

Det billigste PCMCIA netkort på edbpriser.dk koster 425kr.
Så skal du bruge et noname 100mbit netkort til den stationære som koster
omkring 125 kr, og et krydset netkabel der koster omkring en 50'er...
Så i alt ca. 600 kr.

Jeg ved ikke hvad der findes af alternativer til PCMCIA, men jeg tror det er det
billigste.

Mvh. Jonas

--
Have you saved your rainforest today?
- http://www.therainforestsite.com

Fra : Frazk

Dato : 29-05-01 21:30

> Det jeg gerne vil vide er om det kan lade sig gøre for omkring 1000,-
eller
> om der skal en meget slemmere udskrivning til.
> Alle gode råd (ang. subj.) er velkomen.

Well ., det førtse du skal gøre er at købe et netkort til din laptop ..fx
D-link DFE-680TX Fast Ethernet til 594 kr ..., derefter skal du bruge et
til din stationære ., fx et D-link DFE-538TX WOL den kan du få for 169 kr
, og som det næstsidste skal du bruge et krydzet kabel for at forbinde de 2
netkort .... den fås for cirka 150 kr .. for 5 meter med rj45 stik.,
og som det allersidste skal du bruge et par dage på at få det til at køre .,
.., hvis du er helt grøn .,

Det giver så ialt 913 kr iflg edbpriser.dk ( pluz lidt porto hvis du
bestiller over Inet )

Frazk .,

Fra : Frazk

Dato : 29-05-01 21:33

> [...]
> netkort .... den fås for cirka 150 kr .. for 5 meter med rj45 stik.,
> og som det allersidste skal du bruge et par dage på at få det til at køre

Jeg ville IKKE købe et eller andet NoNAME netkort ., for det giver ikke
andet end problemer ., ( min private mening ., )

Frazk

Fra : Allan Elsted Madsen

Dato : 30-05-01 11:23

"Frazk" <frazk@NOTmail.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ville IKKE købe et eller andet NoNAME netkort ., for det giver ikke
> andet end problemer ., ( min private mening ., )

HØRT! Hold dig til D-LINK. De kan iøvrigt købes i Computer City for ca. 170
kr, hvis du er i nærheden.

-Allan Elsted Madsen

Fra : Frazk

Dato : 29-05-01 21:42

> , og som det næstsidste skal du bruge et krydzet kabel for at forbinde de
2
> netkort .... den fås for cirka 150 kr .. for 5 meter med rj45 stik.,

Efter et lille tjeck på Edbpriser ., kan jeg se ., at jeg har givet ALT for
mange penge for mit krydsede kabel ., de fåes helt ned til 24 kr ..

Frazk .,