Kan jeg få menu-div'en til at følge indhol~
Fra : David Trasbo

Dato : 04-04-05 10:39

På min hjemmeside, bliver man på mange af siderne, nødt til at
scroole. Jeg har gjort min menu-div 200% høj, men det gør at man
lige meget hvad ska scroole. Jeg vil gerne have at når
indholds-div'en bliver for stor til browservinduet, så man skal
scroole, så følger menu-div'en med. Kan det ordnes på en enkel
måde?

Min side: big-smile.dk

--
David Trasbo, big-smile.dk

Svar under det du citerer, og citer kun det du svarer på.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Hintzmann And~

Dato : 04-04-05 10:51

David Trasbo wrote:
> [...]
> indholds-div'en bliver for stor til browservinduet, så man skal
> scroole, så følger menu-div'en med. Kan det ordnes på en enkel

Du kan sætte html og body elementet til 100% og så bruge et
background-image som "baggrundsfarve". Det skal så være 1px høj og så
bred som du nu ønsker det skal være. Det skal så repeat'es vertikalt.

OT.
Du bør ikke bruge en kommentar og XML-deklaration øverst i din
XHTML-kode da det sætter IE6 i quirksmode, mens andre browser går i
standard-mode. Det bliver da svært at få det til at se ens ud i de
forskellige browsere. Læs også følgende artikel:

http://www.hintzmann.dk/articles/doctype/

--
Martin Hintzmann Andersen
http://www.hintzmann.dk/