God bog om css - layout?
Fra : Martin Ploug

Dato : 03-04-05 16:03

Hej

Findes der en god bog
om opbygning af hjemmesider vha. css

Jeg har rimelig erfaring med css, når det handler om typografi osv.,
men mangler grundlæggende teori og praktiske eksempler
på layout med css. Jeg tænker på positionering - hvornår bruges f.eks.
float, absolute, relative, - hvordan kombineres de, hvordan bruges de
osv.

Jeg ved, at der findes mange artikler på nettet f.eks. på html.dk,
men jeg vil høre, om nogen kender en god bog - eller også en rigtig god side

nettet.

Jeg har bogen Cascading style Sheets- the definitive guide, men jeg synes
ikke
den er så pædagogisk - den er noget tør og har ikke praktiske eksempler.

På forhånd tak.

Venlihg hilsen
Martin

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-04-05 16:53

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message

> Findes der en god bog
> om opbygning af hjemmesider vha. css

Ja da. Forlaget Sitepoint, http://www.sitepoint.com har udgivet 2 bøger, som
jeg synes er rigtig gode:

http://www.sitepoint.com/books/css1/
http://www.sitepoint.com/books/cssant1/

Du kan hente prøvekapitler (få dem sendt til din mail-adresse) af bøgerne på
adresserne ovenfor.

mvh
Preben

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 03-04-05 16:54

Martin Ploug wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> [...]
> ikke
> den er så pædagogisk - den er noget tør og har ikke praktiske eksempler.

Hej Martin

Jeg bruger denne bog fra libris:
http://www.libris.dk/Vis_produkt.asp?ISBN=87-7843-523-4

Jeg er meget glad for den, da den kommer vidt omkring.

Med venlig hilsen
Martin Jørgensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin Ploug

Dato : 03-04-05 17:26

Hej

Det ser ud som om det er nogle gode bud I er kommet med, tak
for det.

Jeg har hæftet Style sheets - lær det selv - af Niels Skriver.
Men det er 1. udgave. Det kan være der er lidt mere at hente
i 2. udgave.

Skal bogen fra Sitepoint bestilles via Sitepoint, og hvad koster den?
Omkring 300 kr.?

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-04-05 17:54

"Martin Ploug" <mploug@mail.tele.dk> wrote in message

> Skal bogen fra Sitepoint bestilles via Sitepoint, og hvad koster den?
> Omkring 300 kr.?

Køb hos Amazon i Tyskland, så slipper du for told og dyr fragt fra USA. Den
ene er nævnt her:
http://www.amazon.de/exec/obidos/ASIN/0957921888/qid%3D1112546964/028-4840254-1466123

Prøv selv at søge på den anden, med ISBN 0-9579218-2-9

mvh
Preben

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-04-05 03:07

Meget billigere fra Amazon UK.
http://www.amazon.co.uk/exec/obidos/ASIN/0957921888/qid%3D1112546964/028-4840254-1466123

33€ i Tyskland og 15£ i UK.

Fra : Preben Andersen

Dato : 04-04-05 07:02

Det har du ret i, og også et godt tilbud på begge bøger samlet.
Nu topposter jeg til en afveksling, ellers kan du vel ikke finde ud af det
Jens Peter

mvh
Preben

Fra : Per Rasmussen

Dato : 03-04-05 18:59

> [...]
> ikke
> den er så pædagogisk - den er noget tør og har ikke praktiske eksempler.

De praktiske eksempler som du evt. måtte savne, kan du finde på forfatterens
hjemmeside.

PerR