Ikon-problem
Fra : Bjarne Stenfeldt

Dato : 03-04-05 10:02

Hejsa

Er i gang med min første side og har lige valideret siden med opfordring til
at indsætte flg:

src="
http://www.w3.org/Icons/valid-html401"
alt="Valid HTML 4.01!" height="31" width="88"></a>

Men...........når jeg vil aktivere ikon-linket vises denne melding på deres
hjemmeside:

No Referer header found!
You have requested we check the referring page, but your browser did not
send the HTTP "Referer" header field. This can be for several reasons, but
most commonly it is because your browser does not know about this header,
has been configured not to send one, or is behind a proxy or firewall that
strips it out of the request before it reaches us.

This is not an error in the referring page!

Please use the form interface on the Validator Home Page (or the Extended
Interface) to check the page

--------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spørgsmål: er min DOCTYPE forkert, eller er det min firewall der skal
tilpasses ??

Nogen der har et godt bud - og spørg endelig hvis ovennævnte ikke er
fyldestgørende.

Mvh Bjarne

Nogen vil måske spørge hvoffor jeg ikke kører XHTML - og ja, det kommer, men
jeg tager et skridt ad gangen

by URL.

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-04-05 10:40

"Bjarne Stenfeldt" <bjst@galnet.dk> writes:

> No Referer header found!
> This is not an error in the referring page!
> Spørgsmål: er min DOCTYPE forkert, eller er det min firewall der skal
> tilpasses ??

Firewall (eller browser eller proxy). Det er ikke en fejl i siden, men
en mangel i de informationer der bliver sendt til serveren når linket
følges.

> Nogen der har et godt bud - og spørg endelig hvis ovennævnte ikke er
> fyldestgørende.

God information ville være hvilken browser, firewall og evt. proxy du
bruger. Tjek om der er en indstilling der hedder noget i stil med
"suppress referrer header".

> Nogen vil måske spørge hvoffor jeg ikke kører XHTML - og ja, det kommer, men
> jeg tager et skridt ad gangen

Nah. XHTML er ikke, i sig selv, bedre end HTML at sende til
browsere. Meget udbredte browsere, som IE, forstår slet ikke XHTML
alligevel, og behandler det bare som HTML med fejl.

Fordelen ved XHTML er på serversiden. Hvis du nogensinde får brug for
at lave din side om til et lidt andet format, så er det godt at have
den som XML. Så kan du altid nedgradere den til HTML for browsernes
skyld. Den anden vej er sværere.

/L

Fra : Bjarne Stenfeldt

Dato : 03-04-05 11:07

"Lasse Reichstein Nielsen" <lrn@hotpop.com> skrev i en meddelelse

> Firewall (eller browser eller proxy). Det er ikke en fejl i siden, men
> en mangel i de informationer der bliver sendt til serveren når linket
> følges.

Benytter IE 6.0 - ingen PROXY - men benytter eDexter og anden opsætning til
at begrænse adgang for reklameservere, og har en mistanke om den bliver
forhindret i at sende besked til ikon-linket.
..

> God information ville være hvilken browser, firewall og evt. proxy du
> bruger. Tjek om der er en indstilling der hedder noget i stil med
> "suppress referrer header".

Ingen indstilling som den du nævner.
Benytter iøvrigt ZONE-ALARM freeware firewall.

> [...]
> at lave din side om til et lidt andet format, så er det godt at have
> den som XML. Så kan du altid nedgradere den til HTML for browsernes

Tak - værdifuld info som jeg ikke kendte.

Fra : Bjarne Stenfeldt

Dato : 03-04-05 11:16

Har lige fået et praj om at problemet med linket vil forsvinde når siden
uploades.
Jeg har linket fra min PC - derfor opstod fejlen.

I mine øren lyder det meget sandsynligt.

(Jeg tror snart jeg skal ud på nettet for at komme videre).

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 03-04-05 11:22

"Bjarne Stenfeldt" <bjst@galnet.dk> writes:

[blok referrer-header]
> Ingen indstilling som den du nævner.
> Benytter iøvrigt ZONE-ALARM freeware firewall.

Ah, lidt Google senere:

I Zone Alarm, vælg "Privacy" > "Cookie control" > "Custom" og
fjern markering ved "remove private header information".

/L