Problemer med Netscape - igen!
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-03-05 22:30

Ny side:

http://www.oyfss.dk/FSS_mtsv.htm

ser (ret) OK ud i IE (6.0) [- bortset fra at den turkis ramme rager ca.
100px for langt ud mod højre!??]

Men i Netscape dutter det (slet) ikke!

Gode råd modtages meget gerne! :)
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 28-03-05 22:40

Hans Henrik Hansen wrote:

> ...[- bortset fra at den turkis ramme rager ca.
> 100px for langt ud mod højre!??]

Nå, jeg ser nu, at det må være baggrundsfarven på 'body', der bevirker dette
- kan man sætte 'width' på 'body'? Eller centrere 'div#page' ift. 'body'??

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 29-03-05 12:02

Hans Henrik Hansen skrev:

> http://www.oyfss.dk/FSS_mtsv.htm
>
> ser (ret) OK ud i IE (6.0) [- bortset fra at den turkis ramme rager ca.
> 100px for langt ud mod højre!??]
>
> Men i Netscape dutter det (slet) ikke!

Netscape er ret mange ting i dag (NN4, NN6, NN7, NN8 Beta) - det er en
god ide at angive et versionsnummer.

Men siden ser også "sjov" ud i Firefox (som nogenlunde svarer til NN7 og
NN8).

Jeg har svært ved at se hvorfor du så konsekvent bruger position:
relative. Hvis du nøjes med at bruge position eller float til de
elementer der virkelig har brug for det (placeringen af tekst ved siden
af cockpit-billedet og de fire billedbokse i bunden), bliver det i mine
øjne noget lettere at overskue.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 29-03-05 15:56

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:
> Netscape er ret mange ting i dag (NN4, NN6, NN7, NN8 Beta) - det er en
> god ide at angive et versionsnummer.

I mit tilfælde er det 7.1 - og når jeg ikke medtog det, var det nærmest ud
fra den betragtning, at det ikke 'dutter', såfremt det vises dårligt i blot
én (kurant) NS-version.

> [...]
> elementer der virkelig har brug for det (placeringen af tekst ved siden
> af cockpit-billedet og de fire billedbokse i bunden), bliver det i mine

Sikkert fordi jeg tidligere forsøgte med en side med udelukkende absolut
positionering - hvilket til sidst gik totalt i ged; og dengang var der vist
nogle, der antydede, at relativ positionering/float var meget bedre!? :)

Faktisk har jeg forgæves søgt efter nogle rettesnore for, hvornår det ene
var at foretrække frem for det andet - men nu har du jo hjulpet mig lidt på
vej, så tak for det! :)

Endelig er jeg (stadig) overrasket over at se, *hvor* forskelligt IE og
(stort set) 'alle de andre' præsemterer den samme (valide) kode!!

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 29-03-05 16:11

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> positionering - hvilket til sidst gik totalt i ged; og dengang var der
> vist nogle, der antydede, at relativ positionering/float var meget bedre!?

Nå, jeg glemte lige at skrive, at jeg faktisk selv *var* kommet på samme
tanker - et mere brugbart resultat kan ses på:

http://www.oyfss.dk/FSS_mtsvexp.htm

Der er dog stadig 'småfejl' i visningen i 'ikke-IE'-browsere - så
forbedringsforslag er fortsat velkomne! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 29-03-05 16:25

"Hans Henrik Hansen" <h2vhspam@webspeed.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.oyfss.dk/FSS_mtsvexp.htm
>
> Der er dog stadig 'småfejl' i visningen i 'ikke-IE'-browsere - så
> forbedringsforslag er fortsat velkomne! :)

Der er (i IE) nogle blå streger som ikke aligner over det hele - det ser
lidt underligt ud. Den blå baggrund rager også stadigvæk ud over stregen -
ved ikke om det er meningen

Mikkel

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 29-03-05 17:56

Mikkel Gottlieb wrote:
> Der er (i IE) nogle blå streger som ikke aligner over det hele - det ser
> lidt underligt ud. Den blå baggrund rager også stadigvæk ud over stregen -
> ved ikke om det er meningen

Jo, det er korrekt - jeg havde lidt hast med at få oplysningerne ud, så
disse småting lod jeg i første omgang passere! :)

(I virkeligheden vil jeg nok heller gøre det 'turkis' felt lidt bredere - og
så centrere 'den lysegrå ramme' deri)

P.t. er jeg dog mest interesseret i, hvorledes jeg kan få NS (7.1) visningen
til at 'se mere velorganiseret ud' for neden!
--
med venlig hilsen
Hans