textarea m. text-align: justify; ?
Fra : Jonni

Dato : 28-03-05 15:51

Hej
Kan ikke få text-align: justify; til at virke på et text-area i en form.
Søgninger på nettet tyder på at det ikke er muligt at opnå med CSS, men
kræver javascript eller lignende.
Er det rigtigt?

Prøver at lave en hjemmeside til min søster, hvor hun selv kan redigere
teksten på siderne. Derfor kunne det være smart hvis siden med
input-felterne have samme layout som de færdige sider

mvh
Jonni

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 17:03

Jonni wrote:
> Hej
> Kan ikke få text-align: justify; til at virke på et text-area i en
> form.

Egenskaben text-align er ikke en lovlig attribut til elementet text-area.
Det virker ikke og det validerer heller ikke.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Jonni

Dato : 28-03-05 18:22

Erik Ginnerskov wrote:

> Egenskaben text-align er ikke en lovlig attribut til elementet text-area.
> Det virker ikke og det validerer heller ikke.

> [...]

Tak skal du have.
Ville bare være helt sikker, så jegikke endte med at bruge mere tid på det.

Jonni

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-03-05 22:06

Erik Ginnerskov skrev:

> Egenskaben text-align er ikke en lovlig attribut til elementet
> text-area.

Mener du som html-attribut eller som css-styling? Der er
selvfølgelig ikke nogen html-attribut med navnet text-align til
text-area, men jeg kan ikke se at følgende skulle være ulovlig
kode:

<textarea name="t" cols="10" rows="5" style="text-align: justify">
</textarea>

> Det virker ikke og det validerer heller ikke.

Det validerer fint, men det virker ikke - formentlig kan browseren
ikke håndtere at strække og klemme mellemrum i et formelement.

Men text-align: right virker fint på et textarea (testet i nye
versioner af Firefox, Opera og IE).
--
Jens Gyldenkærne Clausen