IE laver skyggeeffekt på tabel
Fra : Kenneth

Dato : 28-03-05 14:43

Når jeg laver en tabel med border="0" så bliver den helt flad i
FF, dvs. man kan ikke se grænsen for tabellen, men i IE laver den
en irriterende skyggeeffekt. Har i nogen ideer?

http://lagoni.info/bb/index4.html

Med venlig hilsen
Kenneth

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : TL

Dato : 28-03-05 15:45

"Kenneth" <kenneth@lagoni.info> wrote in message
> Når jeg laver en tabel med border="0" så bliver den helt flad i
> FF, dvs. man kan ikke se grænsen for tabellen, men i IE laver den
> en irriterende skyggeeffekt. Har i nogen ideer?
>
> http://lagoni.info/bb/index4.html

Prøv at ret:
border-style:none
til
border:"0"

mvh.

TL

- - - -
www.lindkold.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 16:01

Kenneth wrote:
> Når jeg laver en tabel med border="0" så bliver den helt flad i
> FF, dvs. man kan ikke se grænsen for tabellen, men i IE laver den
> en irriterende skyggeeffekt.

Det er ikke din tabel, der gør det, det er din iframe. Da iframe'en
alligevel ligger på en hvid baggrund, kan du ændre style="border-style:none"
til style="border-style:1px solid #fff;".

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 16:05

Erik Ginnerskov wrote:

> style="border-style:1px solid #fff;".

Ups, skulle have været: style="border:1px solid #fff;"

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Hamzel

Dato : 28-03-05 16:14

Erik Ginnerskov wrote style="border:1px solid #fff;"

Altså til..
<iframe name="menu" src="menu4.html" height="100%" width="100%"
resize="no" style="border: 1px solid #fff;"></iframe>

?

jeg har prøvet det lokalt, men det har desværre ingen effekt.
Øv...

FF er langt mere tolerant
Desværre skal siden jo nok mest ses i IE.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 17:01

Hamzel wrote:

> Altså til..
> <iframe name="menu" src="menu4.html" height="100%" width="100%"
> resize="no" style="border: 1px solid #fff;"></iframe>

> jeg har prøvet det lokalt, men det har desværre ingen effekt.

Mystisk, sådan har jeg selv opnået en ikke-synlig overgang til et
iframe-indhold - også i IE. Prøv så yderligere at tilføje dette tilcss for
den side, der er indlæst i iframe:

body {
border:0;
}

.... det var vist sådan, andre fik problemet klaret, svjh.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Hamzel

Dato : 28-03-05 17:18

Erik Ginnerskov wrote
> body {
> border:0;
> }
>
> .... det var vist sådan, andre fik problemet klaret, svjh.

YES!!! KANON!!! FEDT!!! OVERSEJT!!!

Idet jeg antager at du ud fra ovenstående er indforstået med at problemet
takket være din hjælp har fundet en løsning, tillader jeg mig herved at
udtrykke min glæde og taknemmelighed.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 23:03

Hamzel wrote:

> Idet jeg antager at du ud fra ovenstående er indforstået med at
> problemet takket være din hjælp har fundet en løsning, tillader jeg
> mig herved at udtrykke min glæde og taknemmelighed.

Vel bekomme. ;)

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov