Browserstatistik
Fra : Louise

Dato : 28-03-05 11:53

Findes der statistik over hvor mange der anvender de forskelige browsere?

Louise

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-03-05 12:20

"Louise" <lousoe@stofanet.dk> writes:

> Findes der statistik over hvor mange der anvender de forskelige browsere?

Der findes masser af statistikker. Hvor præcise de er, er et godt spørgsmål.
Målgruppen for forskellige sites er, well, forskellige, og derfor bør man
lave en statistik for netop den site man skal bruge resultatet til.

Det er selvfølgelig noget bøvl, og derfor er det ofte smartere bare at
skrive til standarderne, og så lave de par undtagelser der skal til
for at understøtte forældede browsere (dette inkluderer IE).

/En/ statistik er TheCounter.com.
<URL:http://www.thecounter.com/stats/2005/February/browser.php>

De fortæller også at der er 9% der ikke har javascript slået til.

/L

Fra : Louise

Dato : 28-03-05 15:07

> De fortæller også at der er 9% der ikke har javascript slået til.

Jeg har brugt enkelte scripts på www.damebadet.dk
Hvordan slår jeg javascripts fra i IE, således at jeg kan se siden uden?

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 28-03-05 15:25

> Jeg har brugt enkelte scripts på www.damebadet.dk
> Hvordan slår jeg javascripts fra i IE, således at jeg kan se siden uden?

Hvad det hedder afhænger af hvilken version du bruger (specialt hvilket
sprog den er på). I min IE 6 (engelsk) gør jeg:
Tools > Internet Options > Security > vælg Internet > Custom Level
Her finder man
Scripting, Active Scripting
og sætter til "Disable".

Måske er det nok at vælge "høj sikkerhedsniveau". Har ikke prøvet.

Held og lykke :)
/L