validering af gæstebog
Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 10:00

Hej alle og god Påske
Jeg tillader mig lige at spørge her også.
(Har spurgt i FP gruppen)

Jeg har FP 2000 og har lavet en gæstebog, men kan ikke validere den .((
Jeg har prøvet med forskellige doctype, men kan ikke finde en løsning.
Kan det overhovedet lade sig gøre og hvordan?

http://www.ragdollys-cat-link.dk/guestbook.html

Og hvordan kan jeg på forhånd bestemme, at et formularfelt skal
returnere med understregning på f.eks. email og hjemmeside-adresse.
Sådan at de er lige til at klikke på bagefter!

På forhånd tak
--
Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 10:37

"Tidemann" skrev

Jeg har FP 2000 og har lavet en gæstebog, men kan ikke validere den .((

Jeg mangler én!

--
Marianne

Fra : Per Rasmussen

Dato : 28-03-05 10:41

Tidemann wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> "Tidemann" skrev
>
> Jeg har FP 2000 og har lavet en gæstebog, men kan ikke validere den .((
>
> Jeg mangler én!

Der er flere ting der mangler, dine hr skal være afsluttet med /
Men de fejl der opstår pga webbot kan jeg ikke lige dreje..

PerR

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 10:55

"Per Rasmussen" skrev

>Der er flere ting der mangler, dine hr skal være afsluttet med /
>Men de fejl der opstår pga webbot kan jeg ikke lige dreje..

Det har jeg lige gjort ;) men, men, men,..........
hver gang der bliver skrevet i bogen laver den samme fejl igen!

--
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 14:57

Tidemann wrote:

> Det har jeg lige gjort ;) men, men, men,..........
> hver gang der bliver skrevet i bogen laver den samme fejl igen!

Webbot er en IE/Frontpage-ting. Det er ikke valid kode - væk med det.

De manglende / i <br> og <hr> skyldes en programmeringsfejl i det script,
der tilføjer nye indlæg. Du kunne eventuelt overveje en gæstebog, der kører
serverside i stedet for det Frontpage-pjat. Eller du kunne skippe xhtml og
'nøjes' med html 4.01 - her skal de manglende /'er ikke være i koderne.

PS. på http://www.ragdollys-cat-link.dk/den-triste.html burde du overveje en
tekstfarve, der giver rimelig kontrast til den sorte baggrund. Teksten er
vanskelig at læse (for et par lidt ældre øjne) og menuen er slet ikke
læselig.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 19:03

"Erik Ginnerskov" skrev:

>Webbot er en IE/Frontpage-ting. Det er ikke valid kode - væk med det.

Jamen skal det ikke være der for at gæstebogen virker?

> [...]
>'nøjes' med html 4.01 - her skal de manglende /'er ikke være i koderne.

Jeg har faktisk hentet den gæstebog du har, men har ikke helt styr på
hvordan jeg får det til at virke.
Jeg arbejder på det, men det går lidt langsomt :)

>PS. på http://www.ragdollys-cat-link.dk/den-triste.html burde du overveje en
>tekstfarve, der giver rimelig kontrast til den sorte baggrund. Teksten er
>vanskelig at læse (for et par lidt ældre øjne)

Tak. Det vil jeg lige gøre noget ved. ;)

>og menuen er slet ikke læselig.

Nej det ved jeg godt, men jeg har ikke haft tid til at ændre det endnu.
Den _bliver_ lavet om snart.

--
Mvh Marianne

Fra : Tidemann

Dato : 29-03-05 11:03

"Erik Ginnerskov" skrev:

>Webbot er en IE/Frontpage-ting. Det er ikke valid kode - væk med det.

Tak, det er fjernet og virker ;)

> [...]
>tekstfarve, der giver rimelig kontrast til den sorte baggrund. Teksten er
>vanskelig at læse (for et par lidt ældre øjne) og menuen er slet ikke

Er det bedre? ;0))
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-03-05 15:30

Tidemann wrote:

> Er det bedre? ;0))

Ja, nu er menuen og det meste af teksten let læselig. ;)

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : jopa

Dato : 28-03-05 16:28

Tidemann skriblede bla:
> Hej alle og god Påske
> Jeg tillader mig lige at spørge her også.
> (Har spurgt i FP gruppen)

Som nok også er den rigtige gruppe

Os der ikke bruger programmet kan jo ikke vide hvilke knapper man skal
trykke på for at opnå hvad du ønsker

ps FrontPage og Validering hmmm kan næsten aldrig lade sig gøre for folk der
ikke kan kode i hånden.
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 19:11

"jopa" skrev:

>Os der ikke bruger programmet kan jo ikke vide hvilke knapper man skal
>trykke på for at opnå hvad du ønsker

Undskyld, jeg forstår ikke dette! Men jeg er også lidt træt!

>ps FrontPage og Validering hmmm kan næsten aldrig lade sig gøre for folk der
>ikke kan kode i hånden.

Næh, men jeg koder jo også det meste i hånden. Det bliver jeg jo nød til! ;)
Men jeg kan bedst lide at kunne se hvad jeg laver, derfor FP.
--

Marianne

Fra : jopa

Dato : 28-03-05 19:27

Tidemann skriblede bla:

> Undskyld, jeg forstår ikke dette! Men jeg er også lidt træt!

Hej Marianne.
Når du arbejder med FrontPage skal du så ikke trykke på diverse knapper osv
for at tilføje eks billeder- tabeller-med mere ?

Mener at kunne huske at sådan foregår det når man arbejder med et
Røvsygwygprog.
Jeg kan da erindre det fra FrontPage 95 som jeg havde.

> Næh, men jeg koder jo også det meste i hånden. Det bliver jeg jo nød
> til! ;) Men jeg kan bedst lide at kunne se hvad jeg laver, derfor FP.

Det er vrøvl Marianne.
Kan man kode i hånden har man ikke brug for et sådant program.
Koder du (X)HTML kan du da umiddelbart se hvad du laver

Koder du PHP eller ASP sætter du blot server op lokalt.

Ja, nemlig ja

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-03-05 20:07

"Tidemann" <tidemann@2Youtdcadsl.dk (Slet 2You)> skrev:

>Næh, men jeg koder jo også det meste i hånden. Det bliver jeg jo nød til! ;)
>Men jeg kan bedst lide at kunne se hvad jeg laver, derfor FP.

Tjah, det kan vi vel allesammen, så hvorfor ikke ha' siden, du
redigerer åben i browseren og så opdatere browseren, når du
ændrer/tilføjer noget i en texteditor?

Eller bruge Stones Webwriter, der skulle også være en
previewbrowser.
--
Knud

Fra : Tidemann

Dato : 28-03-05 23:36

"jopa" skrev:

>Hej Marianne.
>Når du arbejder med FrontPage skal du så ikke trykke på diverse knapper osv
>for at tilføje eks billeder- tabeller-med mere ?

Jo!

>Det er vrøvl Marianne.
>Kan man kode i hånden har man ikke brug for et sådant program.

>Koder du PHP eller ASP sætter du blot server op lokalt.

Ja. Men det kræver så også at man ved hvordan man gør det!
Jeg lærer bedst ved at "se" hvordan man gør, og der er jo ikke så mange
der har en billed-forklaring af hvordan det skal gøres, vel??

>Ja, nemlig ja

;))

"Knud Gert Ellentoft" skrev:

> [...]
>ændrer/tilføjer noget i en texteditor?
>Eller bruge Stones Webwriter, der skulle også være en

Jeg er nok bare vane-menneske. Eller stædig, kald det hvad i vil ;))

Og har meeeeeget svært ved at lære nyt.
Så jeg kan bedst forholde mig til FP. Beklager ;))

Men bortset fra det, hvorfor er Stones så bedre end FP??
De gør vel næsten det samme!
--
Marianne

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 29-03-05 00:05

Tidemann wrote:

> Ja. Men det kræver så også at man ved hvordan man gør det!

Det kan du læse om her:

http://hjemmesideskolen.dk/net/pws.asp
http://hjemmesideskolen.dk/net/iis.asp

> Jeg er nok bare vane-menneske. Eller stædig, kald det hvad i vil

> Men bortset fra det, hvorfor er Stones så bedre end FP??

Fordi WebWriter kan lave valid kode uden at smide en masse IE-only ting ind.
Min anbefaling, bruger den selv både til html, css, asp og php.

WebWriter har både ren kodeeditor, WYSIWYG og intern browser-preview, bruger
dog selv kun den første feature.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov