IE fejler
Fra : Kristian Thy

Dato : 26-03-05 20:53

Er der nogen der kan komme med en god grund til at IE6.0 bare giver mig
en tom, lyseblå side på adressen http://itu.dk/people/thy/grate/ ?

Firefox og Mozilla viser siden korrekt. View source i IE giver mig det
samme XHTML som i FF og Moz. Koden (både XHTML og CSS) validerer.

\\kristian
--
Thomas Madsens fremragende guide til sikring af Windows:
http://home18.inet.tele.dk/madsen/windows/tjenester/

Fra : Lasse Reichstein Nie~

Dato : 27-03-05 14:53

Kristian Thy <thy@itu.dk> writes:

> Er der nogen der kan komme med en god grund til at IE6.0 bare giver
> mig en tom, lyseblå side på adressen http://itu.dk/people/thy/grate/ ?

IE forstår ikke XHTML. Dens, meget tilgivende, parser tror at det er
HTML, og ignorerer den ekstra "/" i slutningen af tomme tags
(fx <link ... />). Det betyder også at den ikke bruger "/"'en til at
finde ud af hvornår et element er slut.

Problemet er så at du skriver <script ... />. IE ser ikke slutningen
af script-elementet (også en fejl, i HTML skulle det stoppe ved den
første "</", ikke den første "</script>").

Ret dit script-element til
<script ...></script>
og det virker.

Held og lykke.
/L 'Ja, IE er noget skrammel'

Fra : Kristian Thy

Dato : 27-03-05 19:21

Lasse Reichstein Nielsen wrote:
> [...]
> HTML, og ignorerer den ekstra "/" i slutningen af tomme tags
> (fx <link ... />). Det betyder også at den ikke bruger "/"'en til at

Ah men for helvete da også, hvor er det åndssvagt >-(

Træls når man for en gangs skyld (speciale) ikke bare kan ignorere IE ;)

Takker.

\\kristian