Scrollfejl i Opera
Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 26-03-05 17:36

Hej NG

Jeg har siddet og nørklet med min side om fastlåst topbar, menu og footer.
Formålet er at få større overensstemmelse mellem topbar-elementernes
placering fra side til side.

Jeg er nu kommet frem til en løsning, der ser præcis ud som ønsket. Det
fungerer også som ønsket i FF og IE. Men i Opera (7.54) forsvinder det meste
af indholdet i topbaren, når siden scrolles.

Jeg har efterhånden stirret mig blind på problemet. Er der et par friske
øjne, der kan spotte årsagen?

Ny version:
http://hjemmesideskolen.dk/html/temp/fixed.asp

Oprindelig, velfungerende version:
http://hjemmesideskolen.dk/html/testsider/fixed.asp

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-03-05 20:54

Hej Erik!
> [...]
> af indholdet i topbaren, når siden scrolles.
>
> Jeg har efterhånden stirret mig blind på problemet. Er der et par friske

Jeg har prøvet at gå dine kildekoder igennem for begge versioner, men kan
ikke umiddelbart finde fejlen...

Så vidt jeg kan se, bruger du nøjagtig samme ccs-fil til begge sider...??

Jeg kan ikke huske, hvad der var problemet - havde selv samme problem, da
jeg lavede begge mine private sider (de 2 øverste link i min signatur)....

Men jeg prøver at tage den "store lup" frem i morgen - der har jeg nok lidt
mere energi til det - har rodet med billeder det meste af dagen idag... :-/

Hav en god Påske - det der er tilbage af den...

Dennis Munding
Webmaster
http://www.skovaa-munding.dk/
http://www.mundings-memorial.dk/
http://www.cantica.dk/

Fra : Dennis Munding

Dato : 27-03-05 21:10

Hej igen Erik!

Her kommer lige et "PS"...

Kom til at kigge i mine egne stylesheets - prøv at øge højden på din
topbar - jeg ved godt, at du ikke vil have den højere, men jeg mener, at det
var det, der skulle til for at undgå Operas opførsel...

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 28-03-05 14:32

Dennis Munding wrote:
> Hej igen Erik!

Hej Dennis.
Tak for din omsorg. ;)

> Kom til at kigge i mine egne stylesheets - prøv at øge højden på din
> topbar - jeg ved godt, at du ikke vil have den højere, men jeg mener,
> at det var det, der skulle til for at undgå Operas opførsel...

Jeg har prøvet at øge højden på topbaren med 25% (til 100px), det hjalp
ikke. Det havde jeg egentlig heller ikke forventet. Det ser bare tosset ud
sådan.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Dennis Munding

Dato : 28-03-05 16:54

Hej Erik!
> Hej Dennis.
> Tak for din omsorg. ;)

Det var da så lidt!

> Jeg har prøvet at øge højden på topbaren med 25% (til 100px), det hjalp
> ikke. Det havde jeg egentlig heller ikke forventet. Det ser bare tosset ud
> sådan.

Hmm... Var det så padding jeg justerede...??

Du er velkommen til at kigge mine stylesheets igennem, hvis det evt. kan
hjælpe...
Har nemlig ikke lige fået kigget på det endnu, men jeg vil da gerne prøve,
selv om jeg jo ikke er hverken semi- eller hel-professionel...