Dårlig visning i Netscape
Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 23-03-05 23:32

Jeg har lavet en ny side til min svæveflyveklub - den ser (nogenlunde) ud
som jeg gerne vil have den i IE (6.0) - men absolut ikke i Netscape (7.1)
(Den html-/css-validerer også)

Gider nogen tage et kig på:

http://www.oyfss.dk/sv_takst.htm

?
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-03-05 23:42

Hans Henrik Hansen wrote:
> [...]
> som jeg gerne vil have den i IE (6.0) - men absolut ikke i Netscape (7.1)

Den ser heller ikke ret smart ud i Firefox.

--
Benny

Fra : Benny Nissen

Dato : 23-03-05 23:45

Benny Nissen wrote:

> Den ser heller ikke ret smart ud i Firefox.

Nå, jeg burde nok lige smide en screenshot af siden:

http://bennynissen.dk/docs/oyfss.gif

--
Benny

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-03-05 00:30

Benny Nissen wrote:

> Nå, jeg burde nok lige smide en screenshot af siden:
>
> http://bennynissen.dk/docs/oyfss.gif

Næh, det ser jo identisk ud med (min) Netscape-præsentation - men har nogen
et forslag til forbedring?

[Jeg kan godt se, at idéen med at justere linierne vha. <br />, og
spaltelængderne med 'padding' nok ikke er den bedste - men i første omgang
kunne jeg altså ikke lige hitte på noget bedre! :)]

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-03-05 09:40

Hans Henrik Hansen wrote:
> Næh, det ser jo identisk ud med (min) Netscape-præsentation - men har
> nogen et forslag til forbedring?

Nå, nu har jeg ændret lidt ved siden - specielt overgået til faste
bredder/højder.

Noget har det hjulpet, det ser i hvert tilfælde pænere ud i NS! :)

Hovedproblemet er imidlertid, at i NS vises priserne i midterkolonnen alle
to linier for højt!

Hvordan får jeg det på plads - uden at ødelægge visningen i IE??

NB! Ny url: http://www.oyfss.dk/sv_takstf.htm
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-03-05 13:15

Hans Henrik Hansen wrote:

> Hovedproblemet er imidlertid, at i NS vises priserne i midterkolonnen
> alle to linier for højt!

> NB! Ny url: http://www.oyfss.dk/sv_takstf.htm

Den side indeholder tabulære oplysninger. Det ville være helt rimeligt at
lægge dem ind i en tabel. Derved bliver det meget lettere at styre.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-03-05 14:48

Erik Ginnerskov wrote:
> Den side indeholder tabulære oplysninger. Det ville være helt rimeligt at
> lægge dem ind i en tabel. Derved bliver det meget lettere at styre.

Det var naturligvis min første indskydelse - og jeg begyndte endda at lave
tabellen; problemet er dog, at jeg gerne vil bevare de eksisterende,
lodrette streger mellem kolonnerne, men undgå flere vandrette afgrænsninger
end de nuværende - er dette muligt med tabeller??
--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 24-03-05 14:52

Hans Henrik Hansen wrote:

> [...]
> eksisterende, lodrette streger mellem kolonnerne, men undgå flere
> vandrette afgrænsninger end de nuværende - er dette muligt med

Selvfølgelig:

td {
border-left:1px solid #ccc;
border-right:1px solid #ccc;
border-top:none;
border-bottom:none;
}

Brug de definitioner, du har brug for.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-03-05 16:04

Erik Ginnerskov wrote:
> Selvfølgelig:
>
> td {
> border-left:1px solid #ccc;
> border-right:1px solid #ccc;
> border-top:none;
> border-bottom:none;
> }
>
> Brug de definitioner, du har brug for.

OK - så røg dén undskyldning. Jeg ser nu klart skriften på væggen:
TABELLER! :)

--
med venlig hilsen
Hans

Fra : Hans Henrik Hansen

Dato : 24-03-05 23:33

Hans Henrik Hansen wrote:

> OK - så røg dén undskyldning. Jeg ser nu klart skriften på væggen:
> TABELLER! :)

Er nu gjort - det ser igen ud som ønsket i IE, og denne gang brugbart, men
ikke helt så pænt i NS.

Evt. forslag vedr. NS-visning modtages gerne! :)

url: http://www.oyfss.dk/sv_takst.htm

--
med venlig hilsen
Hans