Markør over div layer?
Fra : Klaus Petersen

Dato : 22-03-05 15:36

Hej ng.

Ved nogen hvordan jeg få markøren til at blive om bag layeret som den bør
gøre?

<!--kode-->
<input id="tb" type="text">
background-color: #ff0000;"/>
<!--/kode-->

mvh
Klaus

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-05 10:20

Klaus Petersen skrev:

> Ved nogen hvordan jeg få markøren til at blive om bag layeret
> som den bør gøre?

Hvad mener du med at markøren skal blive omme bag ved?

Giv et link til din side, og beskriv lidt mere udførligt hvad du
ønsker at opnå. Skriv også gerne hvordan den nuværende opførsel
afviger fra det du ønsker. På den måde er det meget lettere at få
hjælp.

Læs evt. Lasse Reichstein Nielsens introduktion til at få hjælp i
webdesigngrupperne: <http://infimum.dk/HTML/hjaelpmig.html>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Klaus Petersen

Dato : 23-03-05 12:56

> Hvad mener du med at markøren skal blive omme bag ved?

Det ville du vide hvis du afprøvede min kode.

Problemet er, at jeg i visse tilfælde vil komme til at dække en tekstboks
med et div layer.

I disse tilfælde ser det ikke godt ud, da div layeret ikke dækker markøren i
tekstboksen.

Markøren står altså og blinker oveni div layeret.

Fra : Per Christoffersen

Dato : 23-03-05 13:32

"Klaus Petersen" <spectual2@getTOnet.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville du vide hvis du afprøvede min kode.
>
> Problemet er, at jeg i visse tilfælde vil komme til at dække en tekstboks
> med et div layer.

Det kan så ikke lade sig gøre.
Form elementer renderes af systemet til sidst, og vil altid ligge øverst.
Løsningen er at lave et layout, hvor ingenting kommer til at ligge oven i et
formelement.
(Muligvis kan man lægge form-delene i et layer hvor visibility sættes til
hidden, men jeg er i tvivl om det vil virke).

/Per

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 23-03-05 14:06

Klaus Petersen skrev:

> Det ville du vide hvis du afprøvede min kode.

Måske. Men det tager mig en del længere tid hvis jeg først skal kopiere
din kode, gemme den og åbne den i en browser, sammenlignet med bare at
klikke på et link.

Hvis man gerne vil have hjælp, er det god skik at gøre det så let som
muligt for folk der vil hjælpe.

--
Jens Gyldenkærne Clausen