Problem med en collapsible liste
Fra : Jan Waarkjær

Dato : 21-03-05 22:11

Jeg er webmaster på en site der hedder www.vindingerideklub.dk.
På siden har jeg en indholdsfortegnelse, med punkter som foldes
ud, når man klikker på et af menupunkterne. Hvordan får jeg et
punkt til at folde sig sammen automatisk, når man åbner et andet
sådan at kun et punkt er foldet ud ad gangen?
mvh Jan

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Martin

Dato : 21-03-05 22:25

Jan Waarkjær wrote:
> Jeg er webmaster på en site der hedder www.vindingerideklub.dk.
> På siden har jeg en indholdsfortegnelse, med punkter som foldes
> ud, når man klikker på et af menupunkterne.

Ikke i firefox - der er alle punkter foldet ud fra starten af

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-05 22:31

Martin wrote:

> Ikke i firefox - der er alle punkter foldet ud fra starten af

.... og det er kun en af problemerne med Frontpage.
Det er et WYSIWYGIYUIE (What You See Is What You Get If You Use Internet
Explorer) program, og derfor virker mange af funktionerne ikke, hvis
brugeren sidder med en browser der overholder standarden og ikke hedder
IE (ja, jeg ved godt man ikke kan få en browser, der overholder
standarden OG hedder IE

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-05 23:45

Benny Nissen wrote:

> (ja, jeg ved godt man ikke kan få en browser, der
> overholder standarden OG hedder IE

Hvis man ellers koder efter standarden og sørger for at sætte IE6 i
standards mode, er den nu ikke så langt fra med html og det meste css.

Men det er klart, at hvis man tillader Frontpage at smide allehånde
IE-specifikke ikke-standard-koder ind, vil det slet ikke virke som forventet
i andre browsere - og IE6 vil sikkert også være blevet sat i quirks mode.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-05 23:47

Erik Ginnerskov wrote:

> Hvis man ellers koder efter standarden og sørger for at sætte IE6 i
> standards mode, er den nu ikke så langt fra med html og det meste css.

Korrekt, men der er stadig problemer med min-width, max-width og lign.
css ting.

--
Benny

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-05 01:04

Benny Nissen wrote:

> men der er stadig problemer med min-width, max-width og lign.
> css ting.

Det har du ret i. De to css-ting fatter IE ikke en meter af. Jeg har endnu
heller ikke fundet et hack, der kan få IE til at se ud til at forstå det.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Benny Nissen

Dato : 21-03-05 22:27

Jan Waarkjær wrote:
> [...]
> punkt til at folde sig sammen automatisk, når man åbner et andet
> sådan at kun et punkt er foldet ud ad gangen?

Prøv at spørge i frontpage-gruppen ... eller bedre: Smid Frontpage ud

--
Benny

Fra : Jesper Frandsen

Dato : 21-03-05 22:40

Jan Waarkjær wrote:
> Hvordan får jeg et
> punkt til at folde sig sammen automatisk, når man åbner et andet
> sådan at kun et punkt er foldet ud ad gangen?

Det du har er en javascript menu, der har et af de klassiske kendetegn,
nemlig at den kun virker efter hensigten i IE.

Det du bør gøre for at opnå det du gerne vil have menuen til, er at lave
den i ren Html istedet.

Denne artikel beskriver en sådan og her klapper menuerne sammen igen når
en anden vælges:

http://www.html-faq.dk/2013.asp

--
Jesper Frandsen

http://9am.dk/
Din guide til Hjemmesiden

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 21-03-05 23:57

Jan Waarkjær wrote:
> Jeg er webmaster på en site der hedder www.vindingerideklub.dk.

Start med at validere dine sider. Den er alvorligt gal med kodningen:

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vindingerideklub.dk/

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vindingerideklub.dk/body.htm

http://validator.w3.org/check?verbose=1&uri=http%3A//www.vindingerideklub.dk/side.htm

Css på menuen er også gal:

http://jigsaw.w3.org/css-validator/validator?profile=css2&warning=2&uri=http%3A//www.vindingerideklub.dk/side.htm

På body.htm kan css slet ikke valideres.

I øvrigt bør du helt undlade at bruge frames:

http://html-faq.dk/2009.asp

.... og i stedet overveje alternativer som f.eks. ssi:

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp
http://hjemmesideskolen.dk/html/float.asp

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov