problemmer med at få css til at vise mine ~
Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 21-03-05 19:28

jeg kan ikke få mit css til at virke helt, det ordner godt tekst
og farver... men mine baggrundsbilleder kommer ikke med... det
ser sådan her ud....

body {
   background-image: url("web/sfx/forsidemaleri.gif");
   background-attachment: fixed;
   background-repeat: no-repeat;
   background-position: left bottom;
   background-color: rgb(204, 255, 255);
   font-family: verdana;
   color: rgb(0, 0, 0);

}
og siden ligger her:
http://www.opholdsstedet-bifrost.dk/

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 21-03-05 19:44

"Nicolej Rasmussen" <bifrost@pc.dk> skrev i en meddelelse

> body {
> background-image: url("web/sfx/forsidemaleri.gif");
> [...]

Nu er jeg ikke en haj til det der css noget men skal den ikke hedde <body
scroll="no" class="body"> istedet for <body scroll="no" class="bgbody"> ?
Eller er jeg helt gal på den ?

--
Mikkel

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 21-03-05 19:45

"Mikkel Gottlieb" <slupper@slupper.dkX> skrev i en meddelelse

> Nu er jeg ikke en haj til det der css noget men skal den ikke hedde <body
> scroll="no" class="body"> istedet for <body scroll="no" class="bgbody"> ?
> Eller er jeg helt gal på den ?

... I dine html filer forstås....

--
Mikkel

Fra : Nicolej Rasmussen

Dato : 21-03-05 20:06

nåh den nej det skulle ikke havde noget at sige, da den class hedder det samme
i mit stylesheet til index siden...
det undre mig bare lidt at alt andet der bliver styret af css virker, mens
billederne udebliver.... meget meget mystisk

Fra : Mikkel Gottlieb

Dato : 21-03-05 20:18

> [...]
> det undre mig bare lidt at alt andet der bliver styret af css virker, mens
> billederne udebliver.... meget meget mystisk

lav den uden "" .. sådan her background-image:
url(web/sfx/forsidemaleri.gif); så bør det virke

--
Mikkel

Fra : jopa

Dato : 21-03-05 20:14

Mikkel Gottlieb skriblede bla:

Prøv at smide alle billeder i en mappe og kald dem derfra
kunne være således:

background-image: url(../images/forsidemaleri.gif);

Det er nemmere at holde orden på webstedet med mapper

--

Mvh.John
www.jp-web.dk