Siden skifter udseende (IE/FireFox)
Fra : Mickey Petersen

Dato : 21-03-05 18:25

Jeg er næsten færdig med mit forum, men nu er jeg løbet ind i et
problem.
Siden ser ud som den skal i IE, men ser man den med FireFox (og
muligvis også andre browsere), ser den helt anderledes ud.
På siden, hvor man får overblik over de forskellige fora, er der
ikke den stor forskel (der er dog, i FF, stort mellemrum over og
under teksten).
Det er først når man går ind for at læse indlæg, at den er gal! -
Det hele er rykket rundt, og det ser ganske forfærdeligt ud.

Det er nok nemmest hvis i selv ser:
http://k.1asphost.com/habbotidende/forum/forum.asp

Hvor ligger problemet?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : jopa

Dato : 21-03-05 18:36

Mickey Petersen skriblede bla:
> Jeg er næsten færdig med mit forum, men nu er jeg løbet ind i et
> problem.

Sider med popups rekvalme osv så er jeg skredet

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 22-03-05 00:12

Mickey Petersen wrote:

> Siden ser ud som den skal i IE, men ser man den med FireFox

> Det er nok nemmest hvis i selv ser:
> http://k.1asphost.com/habbotidende/forum/forum.asp

Du har nok begået den klassiske bummert at bruge IE som monitor i
udviklingsarbejdet. Den browser er alt for fejltolerant, så man opdager ikke
at noget er kodet forkert, før man ser siden i en anden browser.

Du har bl.a. kodet dit css-kald sådan:

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="..\stylesheet.css">

.... dv.s du har brugt backslash \ i stien til dit stylesheet. Det *skal*
være forwardslash /.

Og så luk din IE, indtil du er færdig med at kode. Brug i stedet FF som
monitor.

Med henvisning til John Paulsens svar nægter jeg at se din side i IE.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Mickey Petersen

Dato : 22-03-05 15:18

Erik Ginnerskov wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Du har bl.a. kodet dit css-kald sådan:
>
> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="..\stylesheet.css">
>
> .... dv.s du har brugt backslash \ i stien til dit stylesheet. Det *skal*
> være forwardslash /.

Tak...

> Og så luk din IE, indtil du er færdig med at kode. Brug i stedet FF som
> monitor.

Har jeg også tænkt mig fra nu af, men det løser ikke mit problem.
Det kan se ud som om, at når jeg skriver:
så ændrer 2'eren højde - hvorimod 1'eren ikke retter sin højde til at blive den
samme som 2'erens højde. Det sker derimod i IE.
Det må der vel være en logisk forklaring på.

> Med henvisning til John Paulsens svar nægter jeg at se din side i IE.

Eftersom at jeg ikke ønsker at betale for et webhotel, så var det den eneste
gratis-løsning, jeg kunne finde, nu da Frip desværre er nede.
Der kom også kun pop-up den første gang, jeg var inde på siden - men det kan
godt være, det ikke er tilfældet hos jer.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 22-03-05 18:17

Mickey Petersen skrev:

>Eftersom at jeg ikke ønsker at betale for et webhotel, så var det den eneste
>gratis-løsning, jeg kunne finde, nu da Frip desværre er nede.

Din internetudbyder?
I de fleste tilfælde følger der hjemmesideplads med til et
internetabonnement ellers kan http://1go.dk anbefales.
--
Knud

Fra : Mickey Petersen

Dato : 22-03-05 18:29

Knud Gert Ellentoft wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:
> Din internetudbyder?
> I de fleste tilfælde følger der hjemmesideplads med til et
> internetabonnement ellers kan http://1go.dk anbefales.

Jeg glemte at nævne, at webhotellet foruden at være gratis også skulle
understøtte ASP (og det er svært at finde).
Er der nogle, der har et godt bud, hører jeg meget gerne fra dem.

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 23-03-05 22:14

Mickey Petersen wrote:

> Det kan se ud som om, at når jeg skriver:

Navnet på en id må ikke starte med et tal. Måske fejlen ligger her - i
kombination med IE's fejltolerance.

> Eftersom at jeg ikke ønsker at betale for et webhotel, så var det den
> eneste gratis-løsning, jeg kunne finde, nu da Frip desværre er nede.

Der er tilsyneladende kapacitetsproblemer på http://frip.dk, men min private
side ligger på frip, den kører da:

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov