PHP include links - et lille problem
Fra : Jane K.

Dato : 20-03-05 22:51

Hej igen

Nu har jeg arbejdet lidt med sønnens hjemmeside og er stødt ind i et lille
problem.

Jeg har på alle sider
<?php include("includes/links.inc"); ?>
ser ud til at fungerer fint MEN
har lavet en under mappe "profiler" hvis jeg skriver
<?php include("includes/links.inc"); ?> kommer den med en masse advarsler,
sætter jeg ../ ind
<?php include("../includes/links.inc"); ?> vises links også ok MEN her
kommer så problemet, står man på
en sider der ligger i mappen "profiler" og klikker på link "start f.eks.
giver det stien
http://www.kneis.dk/profiler/index.php som der ikke er noget der hedder, den
skulle gerne ryge tilbage på
http://www.kneis.dk/index.php hvor er det lige jeg
dumper til eksamen her ?

MVH
Jane

Fra : jopa

Dato : 20-03-05 23:12

Jane K. skriblede bla:
> Jeg har på alle sider
> <?php include("includes/links.inc"); ?>

Hej Jane godt at se at du efterhånden er så avanceret at du stiller PHP
spørgsmål, men brug denne gruppe til det:

--

Mvh.John
www.jp-web.dk

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-03-05 23:18

jopa wrote:
> Jane K. skriblede bla:
>
> Hej Jane godt at se at du efterhånden er så avanceret at du stiller
> PHP spørgsmål, men brug denne gruppe til det:

Nu var det godt nok et php-include, der gav årsag til problemet. Men
spørgsmålet er nu imho. et html-spørgsmål. Så denne gruppe er helt fin.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Jane K.

Dato : 20-03-05 23:15

SMIL* sorry er jo helt på hjemmebane her,
sender straks mit spørgsmål til den anden gruppe.
Tak Jopa
MVH
Jane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 20-03-05 23:15

Jane K. wrote:

> [...]
> har lavet en under mappe "profiler" hvis jeg skriver
> <?php include("includes/links.inc"); ?> kommer den med en masse

sætter du / ind før includes, vil include-kommandoen virke fra overalt på
sitet:

<?php include("/includes/links.inc"); ?>

Hvis du tilsvarende starter alle links i menuen med en / (indikerende roden
på hjemmesiden) og definerer stien til siderne derfra, vil menuen virke fra
alle sider i alle niveauer på sitet:

I stedet for <a href="undermappe/side.php">Linktekst</a> skriver du <a

Fra : Jane K.

Dato : 20-03-05 23:24

TAAAADA, tusinde tak Erik, man bliver jo en hel haj (not) til det her, sjovt
at sådan en lille / kan give så meget ballade.

MVH
Jane