Standard siden - CSS
Fra : Ugj

Dato : 18-03-05 11:45

Jeg sidder og prøver mig lidt frem med CSS. Mit spørgsmål går så
på om man kan lave en hel skabelon for mine sider, altså med
billeder mm. Hvor det entenlig kun teksterne og andre små ting
der er forskellige fra side til side?
Grund: så man slipper for at opatere alle sine sider med et nyt
menu punkt eks.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 18-03-05 11:52

Ugj skrev:

> Jeg sidder og prøver mig lidt frem med CSS. Mit spørgsmål går så
> på om man kan lave en hel skabelon for mine sider, altså med
> billeder mm.

Med css kan du definere hvordan de forskellige elementer på en side skal
vises - men du kan ikke definere selve elementerne eller hvad de skal
indeholde.

Hvis du er ude efter en egentlig skabelon hvor menuer og sidestruktur er
på plads fra starten, skal du kigge på et serversidesprog (asp, asp.net,
php eller lignende) - eller evt. bare SSI. Her kan du definere såkaldte
include-filer hvor man fx kan lægge en menu og andet fast indhold på
siden.

Se evt. tutorials på html.dk:

<http://html.dk/tutorials/ssi/>
<http://html.dk/tutorials/asp/>