centrer 3 spalter i css
Fra : Morten Kristansen

Dato : 17-03-05 21:41

Hej...
Jeg er ved at lege lidt med css og har lavet 3 spalter på som fylder
hendholdsvis 150, 500 og 150 px, men hvordan får jeg alle tre centreret midt
på siden?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-03-05 21:59

Morten Kristansen skrev:

>Jeg er ved at lege lidt med css og har lavet 3 spalter på som fylder
>hendholdsvis 150, 500 og 150 px, men hvordan får jeg alle tre centreret midt
>på siden?

Smider det hele ind i en større div med en brede på 800px, se
evt. http://html-faq.dk/2007.asp

Vær dog opmærksom på at folk med en opløsning på 800*600 får
vandret scroll, så kan du reducere den samlede størrelse til
750px vil det være en fordel.
--
Knud

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-05 21:58

Morten Kristansen skrev:

> Jeg er ved at lege lidt med css og har lavet 3 spalter på som
> fylder hendholdsvis 150, 500 og 150 px, men hvordan får jeg
> alle tre centreret midt på siden?

Læg dem ind i en fælles div og centrer den med css.
Se eksempel på css-centrering her:
<http://www.html-faq.dk/2007.asp>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Morten Kristansen

Dato : 17-03-05 22:20

Ja selvfølgelig....

Tusind tak....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-05 22:35

Morten Kristansen skrev:

> Tusind tak....

Velbekomme. Hvis du vil gøre lidt til gengæld, må du gerne læse min
signatur.
--
Jens Gyldenkærne Clausen