include file med PHP
Fra : Jane K.

Dato : 15-03-05 22:39

Pænt godaften

Jeg giver op med amager motocross side, lader ligge en tid tror jeg. Jeg vil
så kaste mig over en anden side jeg vedligeholder. Nu har jeg jo
liiiiiiiiiige lært include file, CSS med .shtml og .inc filer MEN ak og ve,
denne
side ligger på en server som kun køre med PHP, nogle
der kan fortælle mig hvad man skriver for at arbejde
med include i PHP og skal include også hedde .inc eller ?

Nat nat, jeg tror jeg skal lidt på computerantabus
MVH
Jane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 15-03-05 23:03

Jane K. wrote:

> Pænt godaften

Selv pænt godaften. :)

> Jeg giver op med amager motocross side, lader ligge en tid tror jeg.

Du kan vende tilbage med den, når du selv har mod på at fortsætte.

Hvor du i ssi og asp ville skrive

<!--#include file="fil.inc"-->

skal du i php skrive

<?php include("fil.inc"); ?>

http://hjemmesideskolen.dk/html/incl.asp

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Jane K.

Dato : 16-03-05 17:49

Hej Erik

Går ud fra at mit doc. skal hedde index.php ?

MVH
Jane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-05 21:00

Jane K. wrote:

> Går ud fra at mit doc. skal hedde index.php ?

Det er ikke nogen dum ide - for den indledende side, med mindre din
serverplads forventer default.php. Det kan udbyder oplyse.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : jopa

Dato : 15-03-05 23:12

Jane K. skriblede bla:
>MEN ak og ve, denne
> side ligger på en server som kun køre med PHP,

Det er da super!

>nogle
> der kan fortælle mig hvad man skriver for at arbejde
> med include i PHP og skal include også hedde .inc eller ?

<?php
include("top.php");
include("midt.php");
include("bund.php");
?>

osv
--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jane K.

Dato : 16-03-05 17:52

Hej Jopa

> Det er da super!

NUL *SMIL* det er ikke super, nu havde jeg jo lige
fanget den røde tråd med shtml + CSS. Er jeg ikke forvirret ja så tror jeg
det sker NU.

> <?php
> include("top.php");
> include("midt.php");
> include("bund.php");
> osv

Den er hermed inde på lystavlen, takker og nejer
hilsen
Jane

Fra : jopa

Dato : 16-03-05 19:17

Jane K. skriblede bla:

> NUL *SMIL* det er ikke super, nu havde jeg jo lige
> fanget den røde tråd med shtml + CSS. Er jeg ikke forvirret ja så
> tror jeg det sker NU.

Jamen der er da intet til hinder for at du kan bruge det alt sammen og
kombinere osv.

--

Mvh.John
www.jp-web.dk