linkmenu i default opfører sig underligt!
Fra : Jane K.

Dato : 15-03-05 19:48

ja så er jeg her igen

hvorfor mon min linkmenu i default.shtml "klemmer" sig sammen, når man
klikker på et link så "spreder" den sig
lige så fint, den skulle jo gerne se ens ud også på startsiden (mener ikke
den gjorde det fra starten,
jeg kan selvfølgelig have "pillet" ved noget jeg ikke skulle, men ikke så
vidt jeg ved)

P.S. ved godt at siden ikke valider men jeg kan ikke finde ud af hvorfor
valideringen brokker sig over

Line 5, column 0: start tag was here
Line 17, column 43: there is no attribute "border"
....f="http://www.newbie.dk"> border="0" alt="newbie.dk"
src="
http://www.newb
Line 40, column 3: document type does not allow element "h1" here; missing
one of "object", "ins", "del", "map", "button" start-tag
<h1>Opdates 13.03.2005</h1>
og flere andre ting.

Har bare lidt problemer med de engelske forklaringer de skriver, er lidt for
teknisk for mig (endnu)

www.amager-motocrossklub.dk

På forhånd tak for hjælpen (endnu engang)
Jane

Fra : jopa

Dato : 15-03-05 20:52

Jane K. skriblede bla:
> ja så er jeg her igen
>
> hvorfor mon min linkmenu i default.shtml "klemmer" sig sammen, når man
> klikker på et link så "spreder" den sig

Hej Jane
Syntes da at du har større problemer end blot din m4enu.

http://testshoppen.jp-web.dk/mtc.jpg

Sådan ser siden ud i Mozilla samt IE 1280

--

Mvh.John
www.john.jp-web.dk

Fra : Jane K.

Dato : 15-03-05 22:34

Hej Jopa

Jamen du milde himmel, nej for pokker jeg giver sgu OP,
Jeg forståe ikke en dyt, har selv testet i Mozilla, sådan som det ser ud hos
mig, kan jeg leve med. Det med IE forstår jeg slet ikke, bruger selv IE 6 og
igen hos mig OK.
Det kan jeg simpelthen ikke overskue.

MVH
Jane

Fra : Falcon

Dato : 16-03-05 04:54

Hejsa Jane

Har lige kikket på din side, og fandt nogle fejl, disse skulle nu være
rettet.

Kopier nedenstående og "skidtet" validerer. håber jeg da

Synes din side har forholdsvis store problemer i forskellige opløsninger og i
forskellige browsere (se Jopa's kommentar)

Prøv selv at gøre IE-vinduet mindre.

Løsningsforslag:

Da du bruger bokse, kan du splitte dit baggrunds-billede op og sætte de
enkelte dele ind som baggrund i de forskellige bokse.

-/ Falcon

Her er så filen:

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN"
"http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">

<head>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="css.css" media="screen"/>

<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/css.css" media="screen"/>

<link rel="stylesheet" href="print.css" type="text/css" media="print"/>

<title>AMCK index</title>

<!--

style1 {font-size: 12px}

-->

</head>

src="
http://www.newbie.dk/webservices/ministat/counter.php?id=12228"
alt="newbie.dk"/></a>

<h1>Så er Amager Motocross Klub's hjemmeside oppe at kører igen</h1>

<h2> Efter at Subnet er lukket og Frac.dk konstant er nede, har klubben
besluttet at købe domæne samt webhotel hos Unoeuro.com</h2>

<h2>Så vi byder alle velkommen til AMCK's nye hjemmeside i et lidt mere
tidssvarende design og på en statil server.

Kik forbi med jævne mellemrum da siden i øjeblikket er under konstant
opdatering.</h2>

<h1>Opdates 12.03.2005</h1><p><span class="style1">link til fotogalleri er nu
i drift</span> <br />

billeder fra træningslejer 2004<br />

<h1>Opdates 13.03.2005</h1>

link til tr&aelig;ningstider er i drift<br />

link til tr&aelig;ningsuge 2005 er i drift </span>

<h1>Opdates 14.03.2005</h1>

Herning samt<br />

DMU og <strong>AMcK</strong> pr&aelig;senterer motocross i Bella
Centret</span></p>

Copyright©2005 AMcK/JEK - sidst opdateret 14.3.2005

<ul class="links">

<li><a
href="http://www.newbie.dk/webservices/guestbook/guestbook.php?id=mikjek73b7b
5cdb266bfa9255074ce37c268af">Gæstebog</a></li>

</ul>

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jane K.

Dato : 16-03-05 17:47

Hejsa Falcon

> Har lige kikket på din side, og fandt nogle fejl, disse skulle nu være
> rettet.
>
> Kopier nedenstående og "skidtet" validerer. håber jeg da

Har straks printet din mail ud og vil gå den slavisk igennem.

> Synes din side har forholdsvis store problemer i forskellige opløsninger
og i
> forskellige browsere (se Jopa's kommentar)
>
> Prøv selv at gøre IE-vinduet mindre.

Har OGSÅ testet ved at ændre fra 1024x768 til 800x600 ingen tvivl det bliver
MEGA men man kan scrolle.

> Løsningsforslag:
>
> Da du bruger bokse, kan du splitte dit baggrunds-billede op og sætte de
> enkelte dele ind som baggrund i de forskellige bokse

Nu syntes jeg jo lige jeg havde løst problmet ved at lægge mit
baggrundsbillede fast under
#bagrund i mit CSS og så tilpasse mine "boxe" på siden, men sådan skulle det
ikke være

Jeg har arbejdet en del med udsnitsværktøj blandet her www.team6gear.com og
her www.kneis.dk
men de to er jo lavet i Frontpage med frames og det er DEM jeg vil væk fra
(efter at have læst
en del indlæg i nyhedsgrupperne).

Selvom jeg "var" lige ved at give op er jeg dog også blevet nysgerrig, det
med med at "skære" mit baggrunds billede
ud i x antal billeder som baggrund i mine "boxe" må lige prøves af her til
aften, så er det bare om man kan "ramme" *SMIL*
det er jo mega nemt i frontpage eller Dreamweaver.

MVH og på snarlig genskriv
Jane

Fra : Jane K.

Dato : 16-03-05 18:27

Hej igen Falcon

Sad lige og lod de små grå roterer og så sprang der lige et par spørgsmål op
> Løsningsforslag:
>
> Da du bruger bokse, kan du splitte dit baggrunds-billede op og sætte de
> enkelte dele ind som baggrund i de forskellige bokse.

For at det skal passe til ALLE opløsninger hvad er så lige "guldkornet" hvis
f.eks. min <div id="midt"> er sat til height: 500px; width: 570px; i CSS
og jeg placerer den f.eks. 20px; fra venstre, vil det så alligevel ikke se
underligt
ud i en anden opløsning end den jeg normalt køre med 1024x768?

Undskyld de dumme spørgsmål, men nu er jeg jo startet HELT fra bunden igen

MVH
Jane

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 16-03-05 21:06

Jane K. wrote:

> [...]
> venstre, vil det så alligevel ikke se underligt
> ud i en anden opløsning end den jeg normalt køre med 1024x768?

Enten sætter man en fast bredde, der sammenlagt ikke bør være større end
ca.760px - lagt i en boks, som man centrerer i vinduet:

http://hjemmesideskolen.dk/html/flyd.asp

.... eller man undlader en fast bredde (undtagen på en menu i den ene eller
begge sider) og lader sidens totalbredde være helt fri i forhold til
forskellige bredder browservindue.

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov