IE tabt bag en vogn - horisontal scrollbar~
Fra : Kim Noer

Dato : 14-03-05 16:59

Davsen der ...

Hvordan får jeg lige løst den her (meget) underlige opførelse IE lægger for
dagen?

http://www.noer.dk/frametest/

(Det er i højre frame problemet opstår). Fjerner jeg
http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd fra doctype'n "virker" IE, men så ryger
både Firefox og IE tilbage i quirkmode.
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01
Transitional//EN""http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Kim Noer

Dato : 14-03-05 17:15

"Kim Noer" <kn@nospam.dk> wrote in message

Jeg kunne så også bruge google.com bare for sjov;
http://www.noscope.com/journal/2004/02/horizontal_scrollbar_bug

Her valgte jeg 'løsning' 2 som får IE til at klappe i med den scrollbar.
3'eren har jeg ikke kunne få til at virke dog.

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 15-03-05 10:23

Kim Noer skrev:

> Fjerner jeg http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd fra doctype'n
> "virker" IE, men så ryger både Firefox og IE tilbage i quirkmode.

Man kan godt få IE i quirksmode samtidig med at Firefox og Opera m.fl.
bliver i standard-mode. Det kan gøres ved at udnytte IE's følsomhed
overfor indhold før DTD-angivelsen - skriver man fx en kommentar som
<!-- IE Quirks on --> som det første i html-filen, vil IE gå i
quirksmode uanset den efterfølgende DTD-angivelse.

Det er dog ikke en metode jeg vil anbefale generelt - normalt bør man
sørge for at alle browsere med doctype-kontakt sættes i samme
visningsmodus.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Noer

Dato : 16-03-05 16:14

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> Det er dog ikke en metode jeg vil anbefale generelt - normalt bør man
> sørge for at alle browsere med doctype-kontakt sættes i samme
> visningsmodus.

Bevirker det så ikke bare at det bliver endnu mere umuligt at få tingene til
at ligne hinanden i de forskellige browsere?

--
I doubt, therefore I might be.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 17-03-05 10:57

Kim Noer skrev:

> Bevirker det så ikke bare at det bliver endnu mere umuligt at få tingene til
> at ligne hinanden i de forskellige browsere?

Nej, omvendt (måske misforstår vi hinanden). Helt generelt så kan man
forestille sig følgende kombinationer af visningsmåde:

1) IE6 => Standard, Andre => Standard
2) IE6 => Quirks, Andre => Quirks
3) IE6 => Quirks, Andre => Standard

Mulighed 1 er det bedste valg - her kan man anvende fælles standarder på
tværs af browsermærkerne. Mulighed 2 kan gå an - fordi browsere i
"Andre"-gruppen i vid udstrækning vil forsøge at efterligne IE's
opførsel. Mulighed 3 bør undgås - her kan der let være store forskelle
mellem IE og andre browsere.

Anvender man mulighed 1 skal man dog være opmærksom på at det for
tidligere IE-udgaver (i praksis IE 5.x) vil svare til mulighed 3 - men
det kan man rette op på med særskilt css-kode til disse browsere.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Kim Noer

Dato : 17-03-05 18:14

> Kim Noer skrev:

> Nej, omvendt (måske misforstår vi hinanden). Helt generelt så kan man
> forestille sig følgende kombinationer af visningsmåde:

Vi misforstod hinanden, tak for inputtet :).

--
I doubt, therefore I might be.