CC ZyXEL Router
Fra : Thomas

Dato : 15-03-05 15:24

Hej NG

Jeg er en rimelig ny cybercity kunde, har kun haft min ADSL ved cybercity i
2,5 måneds tid. Desværre er min Zyxel Router (model 650R-31) begyndt at lave
numre. Når jeg bruger min Siemens
Gigaset 4000 telefon smider routeren forbindelsen til centralen og dsl
lampen blinker. Under system status kan jeg se at "system up time" ser fint
nok ud, men "PPPoA" up time er blevet reset.
Havde før min linje ved TDC og har aldrig oplevet noget lign.
Har prøvet at opdateret til den nyeste firmware uden det blevet bedre. Der
ikke problemer med andre telefoner og installationen
er udført med KAP stik.
Nogle gode råd derude??

Mvh
Thomas

Fra : Claus

Dato : 15-03-05 18:05

"Thomas" <dsl182505@vip.cybercity.dk> wrote in

> Hej NG
>
> Der ikke problemer med andre telefoner og installationen
> er udført med KAP stik.
> Nogle gode råd derude??
>
> Mvh
> Thomas

Er der monteret en splitter eller er der kun et kapstik?

Det lyder til at være et defekt kap stik eller defekt splitter.
Det du bør gøre er at ringe til cybercity og få det undersøgt.

/Claus

Fra : Thomas

Dato : 15-03-05 20:09

"Claus" <Claus@dontask.dk> skrev i en meddelelse > >

> Er der monteret en splitter eller er der kun et kapstik?

Der et lavet en alm. kap stik installation, det aktive par fra
parfordeleren ude på gavlen er ført ind til kap stikket,
hvorefter parèt ryger retur til resten at telefonstikkene i huset.
(har arbejdet som tdc teleteknikker)
Skillefilteret er derefter sat til kapstikket. router til skillefilter ect.

> Det lyder til at være et defekt kap stik eller defekt splitter.

kap stik og filter er netop prøvet skiftet, uden resultat.

> Det du bør gøre er at ringe til cybercity og få det undersøgt.

Hmm, det ender det jo nok med...men hvorfor hulen er det
kun den siemens telefon som laver problemet????

/Thomas

Fra : Claus

Dato : 16-03-05 07:35

> Hmm, det ender det jo nok med...men hvorfor hulen er det
> kun den siemens telefon som laver problemet????

Er det kun Siemens telefonen der laver problemer?
De andre telefoner er der intet i vejen med?
I så fald kan du prøve med et krydset telefon kabel. Ved godt det lyder
dumt og at det kan ikke lade sig gøre. Det er også rigtigt det er noget man
selv skal bikse med. Ved ikke om det løser problemet. Ellers kan du måske
prøve at opdatere firmwaren i Siemens telefonen.

/Claus

Fra : Thomas

Dato : 16-03-05 18:11

"Claus" <Claus@dontask.dk> skrev i en meddelelse
> Er det kun Siemens telefonen der laver problemer?

Jeps..alle andre telefoner som jeg har prøvet med gør det ikke,
har prøvet at flytte den rundt til andre telefonstik med samme resultat.
"Fænomet" opstår idet man tager "røret" og får tone, hvis man så snakker i
længere tid, når routeren at genskabe forbindelsen til centralen og
internettet virker igen, når man så lægger "røret" på,
ryger forbindelsen til centralen igen...for så at vente 1 min tids på at
routeren genskaber forbindelsen til centralen.

> De andre telefoner er der intet i vejen med?

Nej

> Ellers kan du måske prøve at opdatere firmwaren i Siemens
telefonen.

Hmm, vil lige kigge som siemens hjemmeside...

/Thomas (som synes det er mystisk)