Hastighed på forbindelse
Fra : Carsten Nielsen

Dato : 08-03-05 21:00

Hej NG!

Hvordan tjekker jeg om jeg får den hastighed som jeg betaler for? Har netop
fået ADSL. Er det et program (gerne gratis - og på nettet!), som kan vise
det?

M.v.h.
Carsten Nielsen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 08-03-05 22:22

Den 08-03-05 20.59 skrev Carsten Nielsen følgende:

> Hvordan tjekker jeg om jeg får den hastighed som jeg betaler for?

Det gør du ganske givet. Jeg har i hvert fald endnu ikke oplevet nogen,
som ikke får den lovede hastighed. Jeg har dog oplevet nogle stykker som
ikke har kunnet finde ud af at måle forbindelsen, og som derfor tror de
bliver snydt.

Hvis du ikke har tjek på bit, byte og overhead, så glem alt om at teste.
Ellers kan du teste hastigheden ved at hente en stor fil fra TDCs server
på ftp://ftptest1.tele.dk/pub

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få dit tastatur til at lyde som en gammel skrivemaskine eller en

Fra : Claus

Dato : 09-03-05 08:23

"Carsten Nielsen" <nielsennet@mail.dk> wrote in

> [...]
>
> Hvordan tjekker jeg om jeg får den hastighed som jeg betaler for? Har
> netop fået ADSL. Er det et program (gerne gratis - og på nettet!), som

Hej Carsten,

Du kan altid bruge TPtesten, som udgangspunkt, fordi den er ikke særlig
god med giver en ok indikation af om det fungere eller ej.

TPtesten kan du finde på http://www.internetkvalitetsguiden.dk/

Ellers kan du kigge på TDC's egen hastigheds test, som kan findes på
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco_ss_int_bb_hast

Du skal bare huske på at alt skal være lukket selv messenger.

Du kan se om du har noget kørende i baggrunden ved at:
start->kør->cmd
netstat -a

den skulle gerne være tom hvis du ikke har åbnet noget..

/Claus

Fra : WW

Dato : 13-03-05 19:37

eller Cybercitys test: http://test.info.dk/