TDC medarbejder bredbånd og usenet downlo
Fra : Peter

Dato : 02-03-05 21:30

Hey!

Jeg har et medarbejder bredbånds abn. hos tdc... 2mbit, jeg har normalt
ingen problemer med download hastigheden, kun når jeg skal downloade fra
nyhedsgrupper... Der downloades fra udbyderen usenetserver.com og deres
båndbrede fejler ikke noget, for hvis jeg bruger mine login oplysniger
fra f.eks. en cybercity forbindelse eller tdc erhvervsforbindelse er der
heller ingen problemer... men hjemme fra... på medarbejder bredbånd er
hastigheden 30 - 60 KB/sek... tdc siger de ikke nedpriotere trafikken!
jeg kender 2 andre med samme abn der også har problemer... kender andre
til dette problem?

/Peter

Fra : ab©

Dato : 03-03-05 08:34

"Peter" <nospam@nospam.invalid> skrev i en meddelelse

> jeg kender 2 andre med samme abn der også har problemer... kender andre
> til dette problem?

Ja, jeg har det på samme måde - medarbejder/erhverv. I forbindelse med
flytning fra Tele2 til TDC (af helt uvedkommende årsager), har jeg nu efter
12 (tolv) telefonsamtaler stadig ikke fået flytningen på plads. Flytningen
var bestilt i god tid og skulle være sket pr. 1.2.05 - de sidste 4-5
samtaler har endt med, at "senest i overmorgen" er din forbindelse oppe på
512 /2048, men intet sker, så jeg har nu efter mere end 1 mds. tovtrækkeri
stadig kun 512/512.

Man spørger sig selv, om det virkelig har været på sin plads med de mange
fyringer og om det virkelig stadig kan blive ved med at give det kæmpe /
ønskede overskud.

ab

Fra : Mikkel Bundgaard

Dato : 03-03-05 17:06

ab© wrote:

> [...]
> fyringer og om det virkelig stadig kan blive ved med at give det kæmpe /

Og alligevel har TDC mindst kundeklager i procent. Så hvor er det du vil
hen? Du har været uheldig, sansynligvis. En mulighed er også du sørger
for at skrive ned hver gang, hvem du har snakket med og klokkeslet, og
samtidig prøver at komme højere op i systemet.

Når du ringer ind møder du supportere som hjælper måske 99% af kunderne,
men de kan ikke hjælpe den sidste %, det har de deres bagland til.
Derfor snak med baglandet som plejer at være rimelige professionelle.
For komme i kontakt med dem, plejer man som regel at skulle have lidt
dokumentation (belært af erfaring)

Igen, vi kender ikke din situation, men her er blot nogle forslag til at
du kommer videre med TDC og får det du betaler for. Held og lykke.

/mikkel

Fra : ab

Dato : 03-03-05 19:03

"Mikkel Bundgaard" <mikkel@notfound.invalid> skrev i en meddelelse

> Og alligevel har TDC mindst kundeklager i procent......

Det føler jeg absolut ikke, at jeg kan bruge til noget. Bemærk venligst, at
der er tale om TDC-Erhverv - tak for kaffe.

> Så hvor er det du vil hen? Du har været uheldig, sansynligvis.

Det kan jo ikke være _uheld_, når der er tale om 12 henvendelser - og nu er
vi lovet "fuldt og fast" af en hr. Feisal, at båndbredden skulle være OK
senest i går (der er d.d. ikke sket noget) ?

> En mulighed er også du sørger for at skrive ned hver gang, hvem du har
> snakket med og klokkeslet, og samtidig prøver at komme højere op i
> systemet.

Det har jeg lært af bitter erfaring, at man skal gøre, så det har jeg gjort
allerede fra starten. F.eks. ringede jeg direkte til en af disse personer
(Vivi), der starter op med at sige "det har jeg ikke haft noget at gøre
med" - hvorefter jeg læste op fra et brev hun havde skrevet til
arbejdsgiveren - hun kvitterede med "nå ja, er det dig" - den slags lyder
ikke overbevisende / som et uheld ?

> Når du ringer ind møder du supportere som hjælper måske 99% af kunderne,
> men de kan ikke hjælpe den sidste %, det har de deres bagland til.

Det er så slet ikke her jeg er begyndt i mit tilfælde.

> Derfor snak med baglandet som plejer at være rimelige professionelle. For
> komme i kontakt med dem, plejer man som regel at skulle have lidt
> dokumentation (belært af erfaring)

Dokumentationen er jo vanskeliggjort, nå man mødes med ord som "din
bestilling er desværre forsvundet" / "jeg havde givet Tina besked om at få
sagen sat igang, men jeg kan godt se, at der ikke er sket noget" - midt i
det hele modtager vi en ny ordrebekræftelse dateret på datoen for den 10
(tiende) henvendelse o.s.v. o.s.v.

> Igen, vi kender ikke din situation, men her er blot nogle forslag til at
> du kommer videre med TDC og får det du betaler for. Held og lykke.

Tak, det tror jeg på, at jeg får brug for. Det ender nok med, at jeg skal
over en eller anden klageinstans - hidtil er jeg (også) blevet lovet, at vi
ikke skal betale førend forbindelsen er som bestilt - det kan jeg så sikkert
kæmpe med dem om bagefter. Hukommelsestab er også noget, man er suveræne til
hos TDC.

ab

Fra : cykellapper

Dato : 14-03-05 20:55

Mikkel Bundgaard wrote:
> [...]
> professionelle. For komme i kontakt med dem, plejer man som regel at
> skulle have lidt dokumentation (belært af erfaring)

Jeg har oplevet "baglandet" een gang, hvor det til gengæld fungerede
særdeles effektivt og hurtigt - aldeles udenom den sædvanlige
forretningsgang. Men hvordan kommer man i kontakt med dem? Det er endnu
ikke lykkedes mig at komme igennem til dem via den almindelige
kundesupport (80808056).

Mine efterhånden talrige henvendelser til den almindelige MBB-support
ender som regel ens: "Det kan vi ikke", "Det er din arbejdsgiver, der
skal bestille det", "Det ved jeg ikke noget om, og der er heller ikke
andre, der ved det", og så videre i den dur. Og så sker der ikke mere.

MBB kundesupport er desværre ikke af samme kvalitet som den
"almindelige" TDC-support.

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Hauge

Dato : 14-03-05 21:23

Hej
cykellapper wrote:

> MBB kundesupport er desværre ikke af samme kvalitet som den
> "almindelige" TDC-support.

MBB er jo heller ikke det samme produkt som alm. bredbånd.

/Hauge

Fra : cykellapper

Dato : 14-03-05 22:36

Hauge wrote:

> MBB er jo heller ikke det samme produkt som alm. bredbånd.

Nej, det er det ikke. Det koster dog det samme

--
Preben Mortensen
(Cykellapper)

Fra : Nicolai

Dato : 09-03-05 12:24

> [...]
> ingen problemer... men hjemme fra... på medarbejder bredbånd er hastigheden
> 30 - 60 KB/sek... tdc siger de ikke nedpriotere trafikken!

Det er alm. kendt at de har limit på deres usenetservere . . . . .