Hosts fil beskyttelse - problem med FF ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 10-05-05 06:52

Hej

Jeg har hentet en hosts-fil fra http://www.mvps.org/winhelp2002/ som
beskytter mod en masse spy- m.m. ware.

Det virker fint - i IE...

I FF kommer der på alle sider hvor hosts-filen har virkning (altså hvor
elementer bliver henvist til localhost) et vindue hvor jeg skal tillade FF
at "oprette forbindelse via Modem".

Jeg sidder på et lokalnet, men har da ganske rigtigt et modem

Jeg er så nødt til at annulerer en gang for hvert element - og det er
faktisk mange gange når man lige er rundt og læse lidt nyheder...

Hvordan får jeg FF til at holde op med at lave det pjat ?

mvh Michael

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 10-05-05 08:25

Den 10-05-05 07.51 skrev Michael Schrøder følgende:

> [...]
> elementer bliver henvist til localhost) et vindue hvor jeg skal tillade FF

Jeg har lige prøvet at hente host-filen, og det ser umiddelbart ud til
at virke fint her. Det må næsten være et lokalt problem hos dig, men jeg
tør ikke gætte på, hvad det kan være. Prøv evt. at starte Firefox i
sikker tilstand (1), måske er det en udvidelse, der driller.

Klik på Start --> Kør --> skriv: firefox.exe -safe-mode

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lær ti-fingersystemet med det gratis program SES Type.

Fra : Michael Schrøder

Dato : 10-05-05 10:05

"Kim Ludvigsen" <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in message

> [...]
> sikker tilstand (1), måske er det en udvidelse, der driller.
>
> Klik på Start --> Kør --> skriv: firefox.exe -safe-mode

Det er nok ikke et FF problem det er jo Windows der beder mig etablere en
forbindelse...
- men da IE ikke medfører det samme tror jeg FF kan have indflydelse på
problemet

mvh Michael

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 10-05-05 09:42

Michael Schrøder skrev:

> I FF kommer der på alle sider hvor hosts-filen har virkning (altså hvor
> elementer bliver henvist til localhost) et vindue hvor jeg skal tillade FF
> at "oprette forbindelse via Modem".

Tjek dine indstillinger under Connection (Tools => Options => General =>
Connection). Hvis du bruger proxy, så prøv at se om det hjælper hvis du
fjerner 127.0.0.1 fra undtagelseslisten.

Du skal måske også ind i kontrolpanelet - Internetindstillinger =>
Forbindelser. Tjek at der står "Ring aldrig til en forbindelse" hvis du
har indstalleret opkaldsforbindelser.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Michael Schrøder

Dato : 10-05-05 10:14

"Jens Gyldenkærne Clausen" <jens@gyros.invalid> wrote in message

> [...]
> Connection). Hvis du bruger proxy, så prøv at se om det hjælper hvis du
> fjerner 127.0.0.1 fra undtagelseslisten.

Der er ikke nogen proxy - kun en markering i "Direkte forbindelse til
internettet".

Hvis jeg aktiverer "Manuel proxykonfig." så står der "Ingen proxy for;
localhost, 127,0,0,1".

Hvis jeg lader den stå der så virker det - ingen ønsker om
opkaldsforbindelse, og heller ikke nogen reklamer

> Du skal måske også ind i kontrolpanelet - Internetindstillinger =>
> Forbindelser. Tjek at der står "Ring aldrig til en forbindelse" hvis du
> har indstalleret opkaldsforbindelser.

Det behøver jeg ikke, men meningen er jo også at jeg engang imellem har brug
for mit modem

mvh Michael