Irriterende problem med IE.
Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-05-05 09:47

Jeg har i nogle måneder haft haft problemer med at komme på dmi's
hjemmeside. Det kan tage op til 5-10 min. at komme ind. Det er ret
irriterende da det er en af mine favoritsider.
Jeg har ikke oplevet problemet på andre sider endnu.

styresystem: W98 SE 4.10.2222A
IE: 6.0.2800.11061C
Java: 1.05.0 (build 1.05.0 02-bo9)
NIC 2002
Internetforbindelse: TDC ADSL

Deaktivering af NIC ændrer ikke på problemet.

Kan jeg logge kommonikationen med serveren for at finde ud af hvor, og
hvorfor den hænger?

Håber nogen kan hjælpe :)

mødes med en gunstig lejlighed....
www.st-roerbaek.dk

Fra : Steen Suder

Dato : 09-05-05 10:01

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> [...]
> irriterende da det er en af mine favoritsider.
> Jeg har ikke oplevet problemet på andre sider endnu.

Hvor gammel er den Windowsinstallation?

> IE: 6.0.2800.11061C
> Java: 1.05.0 (build 1.05.0 02-bo9)
> NIC 2002

NIS?

F.eks. www.ethereal.com.

> Håber nogen kan hjælpe :)

Har du gjort dig selv den tjeneste at prøve med en anden browser, for at
afdæke om det er browseren eller resten af systemet, der er problemet?

Prøv f.eks. med Firefox:
<http://www.mozilla.org/products/firefox/>.

--
Steen Suder

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-05-05 14:34

I news:2581010.qovfz2zQdG@eddie <Steen Suder> <sfs_news_spam@suder.dk>
skrev:

> Hvor gammel er den Windowsinstallation?

Vel nok 5 år, men fuldt opdateret så længe der var mulighed for det.

> NIS?

Ja, selvfølgelig

> Har du gjort dig selv den tjeneste at prøve med en anden browser, for
> at afdæke om det er browseren eller resten af systemet, der er
> [...]

Ja, nu har jeg. Firefox kører fint.
Jeg prøver lige at køre med den nogle dage.

Foreløbig tak for hjælpen :)

Fra : Steen Suder

Dato : 09-05-05 15:12

Carsten Finn Rasmussen wrote:

> I news:2581010.qovfz2zQdG@eddie <Steen Suder> <sfs_news_spam@suder.dk>

> Vel nok 5 år, men fuldt opdateret så længe der var mulighed for det.

Så har den også overlevet sig selv en fem-seks gange, vil jeg mene.

<KLIP>

> Ja, nu har jeg. Firefox kører fint.

Underligt.

<KLIP>

--
Steen Suder

Fra : Morten K. Hansen

Dato : 09-05-05 16:22

Den 09-05-2005 15:33, skrev Carsten Finn Rasmussen:
> Ja, nu har jeg. Firefox kører fint.
> Jeg prøver lige at køre med den nogle dage.

Siden det er dmi du bruger meget kan du muligvis have glæde af
udvidelsen ForecastFox:
https://do-not-add.mozilla.org/extensions/moreinfo.php?application=firefox&id=398

Den viser vejret for de kommende dage i bunden af browservinduet.

--
Med venlig hilsen / Best regards
Morten K. Hansen   http://hansen-winkel.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 09-05-05 16:45

Den 09-05-05 17.22 skrev Morten K. Hansen følgende:

> Siden det er dmi du bruger meget kan du muligvis have glæde af
> udvidelsen ForecastFox:
> Den viser vejret for de kommende dage i bunden af browservinduet.

Eller i toppen, hvis man foretrækker det. En af mine favoritudvidelser
til Firefox.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Læs hvilke fordele Firefox giver, og lær at udnytte programmets mange

Fra : Carsten Finn Rasmuss~

Dato : 09-05-05 17:01

I news:d5o68l.n8.1@news.inquest.dk <Morten K. Hansen>
<spam@hansen-winkel.dk> skrev:

> [...]
>
> Den viser vejret for de kommende dage i bunden af browservinduet.

Det er nu mest radarbillederne der trækker, men måske senere.
Lige nu vil jeg helst køre med en 'ren' firefox. Den ser ud til at
fungere fint og er noget hurtigere end min IE.

Måske skulle man også lige kigge på Thunderbird ;)