Sessions i Opera 8
Fra : Ukendt

Dato : 07-05-05 16:45

Sessions i Opera 8 fungerer åbenbart ikke som "Groups" i Avant browseren.

Godt nok kan man åbne en bunke websider på samme tid - fx. en stribe
webaviser. Men siderne vises med samme indhold, som da man lukkede dem. Og
det er møgirriterende, at man selv skal refreshe hver enkelt side.

Findes der en indstilling, som får sessions til at refreshe automatisk?
Helst uden at slukke for browserens generelle cache. Jeg har flyttet en del
flueben frem og tilbage, men har endnu ikke fundet en løsning.

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 07-05-05 18:20

"S Hansen" <-> posting:

>webaviser. Men siderne vises med samme indhold, som da man lukkede dem. Og
>det er møgirriterende, at man selv skal refreshe hver enkelt side.

Ctrl+F5 opdaterer alle åbne sider.
(http://help.opera.com/Windows/8.0/da/keyboard.html)

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : Ukendt

Dato : 11-05-05 00:58

"Christian Bohr-Halling" <nospam@direkte.org> skrev i en meddelelse

> Ctrl+F5 opdaterer alle åbne sider.

Jae, men kan den ikke bare åbne og refreshe siderne? Det kan Avant, som jeg
har brugt indtil nu.

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 11-05-05 15:34

"S Hansen" <-> skrev i en meddelelse

> Jae, men kan den ikke bare åbne og refreshe siderne? Det kan Avant, som
> jeg har brugt indtil nu.

Sådan har Opera også virket engang, jeg kan dog ikke huske i hvilken version
at det blev ændret.
Men det irriterede også mig på det tidspunkt.
Jeg har dog heller ikke fundet anden løsning end selv at trykke ctrl + f5.

Mvh Martin Sinkjær

Fra : Torben Nielsen

Dato : 15-05-05 17:26

Martin Sinkjær wrote:
> [...]
> Men det irriterede også mig på det tidspunkt.
> Jeg har dog heller ikke fundet anden løsning end selv at trykke ctrl + f5.

Hvis jeg har forstået det korrekt, kan det ordnes ved at samle de
bogmærker det drejer sig om i en folder og åbne folderen via
højreklik.
   Det er godt nok lidt besværligt at skulle højreklikke og vælge
åbn hver gang. I stedet kan man give folderen et alias til at
indtaste i adressefeltet.
   Vil man også have mulighed for at aktivere folderen med et
enkelt venstreklik, kan man oprette et bogmærke hvor adressen
bare sættes til det alias man gav mappen. Lidt snørklet måske,
men absolut muligt.

Med venlig hilsen
Torben

Fra : Martin Sinkjær

Dato : 16-05-05 08:46

"Torben Nielsen" <tor_niel@fjernes.msn.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> venstreklik, kan man oprette et bogmærke hvor adressen bare sættes til det
> alias man gav mappen. Lidt snørklet måske, men absolut muligt.

Hvilket alt sammen virker som mere arbejde end at trykke ctrl+f5.
Desuden bruger jeg heller ikke forskellige sessions, mit brug af sessions
ligger i at Opera fortsætter fra der hvor den blev lukket, dog ville det
være rart at den startede med opdaterede versioner af siderne. Da det ikke
er alle sider, der er de ens fra dag til dag ville jeg ikke kunne klare det
med den samme session fra dag til dag.
Så jeg må vel bare vende mig til at jeg selv skal trykke f5 for at opdatere,
så kan jeg jo tilgengæld glæde mig over at den starter hurtigere op, nu hvor
den ikke opdaterer mine 20-30 åbne sider.

Mvh Martin Sinkjær