Datakabel
Fra : Møgelmose

Dato : 29-05-01 18:18

Er der andre der har problemer med at få deres datakabel til 8210 til at
virke
Jeg har monteret det korrekt men når jeg tænder telefonen begynder den ene
infra-røde diode at lyse rødt og telefonen kan ikke finde sim kortet... Hvis
jeg så sætter stikket i skråt så telefonen kun får strøm men ingen kontakt
med computeren kan jeg fint starte op men hvis jeg sætter det ordentligt i
glemmer den lige pludselig at den faktisk har godkendt sim-kortet.....
Telefonen er fra i Onsdags og er med V 5.26 fra den 19/10 2000......

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-05-01 18:32

Møgelmose skrev:

>Er der andre der har problemer med at få deres datakabel til 8210 til at
>virke.

Der er jo ikke noget 'rigtigt' (læs: fra Nokia) datakabel til 8210.
Det monteres på en noget speciel måde, og kablernes kvalitet varierer
meget. Nogle har ikke ordentlig forbindelse til batteriet, nogle har
ikke ordentlig kontakt til de øer hvor dataforbindelsen etableres, og
nogle har problemer begge steder.

venligst,
Lasse Hedegaard

--
Jeg fjerner SIM-låsen fra Nokia-, Siemens- og Ericsson-telefoner.
Vibratorer og ekstra spil installeres desuden i Nokia 3210.

Fra : Møgelmose

Dato : 29-05-01 18:35

Det er fra mobiltricks... og man kan se at den har været nede at røre øerne
pga slitage... jeg tænkte på om det er normalt at der kun er tre "pins" der
på når det både er F og M bus.......

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Møgelmose

Dato : 29-05-01 18:44

Er der nogle der har pin-outs'ene på 8210 for så burde man jo kunne tjekke
om den har forbindelse til Fbus stikket eller Mbus stikket eller begge
to....
Vores 3210 kabel har 4 stik vores 51xx og 61xx har alle de stik der skal
være der.....

Mvh.
Hans-Jacob

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 29-05-01 19:07

Møgelmose skrev:

>Det er fra mobiltricks... og man kan se at den har været nede at røre øerne
>pga slitage... jeg tænkte på om det er normalt at der kun er tre "pins" der
>på når det både er F og M bus.

Mit (ikke fra mobiltricks) er også både M- og F-bus, men har 4 pins
(der rør 4 ud af 5 øer i telefonen).

venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : www.mobiludstyr.dk

Dato : 30-05-01 22:22

Det er helt normalt, at der kun benyttes 3 pins til dataoverførslen, men
oftest bliver kablerne dog produceret med alle pins.

Mvh

Jesper Jensen
Eurotronics Denmark
http://www.mobiludstyr.dk