Ændre bogmærke-fil i OPERA 8
Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 13:14

Jeg overvejer at skifte fra IE til Opera 8.

Da jeg bruger nettet fra to pc'er (bærbar + stationær) har jeg hidtil kørt
med en enkelt "Foretrukne" mappe, som ligger på den stationære. Det virker
fint - og jeg slipper for manuel synkronisering.

Men hvordan får jeg Opera til at hente bogmærke-filen på den anden computer?
Hvis jeg sletter .adr-filen, laver den straks en ny lokalt.

Med IE6 kan man ændre stien til Foretrukne-mappen ved hjælp af Microsofts
eget TweakUI-program (PowerToys). Findes der noget tilsvarende til Opera?

Fra : Christian Bohr-Halli~

Dato : 04-05-05 15:21

"S Hansen" <-> posting:

>Men hvordan får jeg Opera til at hente bogmærke-filen på den anden computer?

JEg har ikke selv tid til at afprøve flg. lige nu, men du kan prøve:
a. hjælp -> om opera. Se under "Indstillinger" og find din
opera6.ini-fil
b. luk opera ned.
c. åbn opera6.ini-filen
d. tilret linjen "Hot List File Ver2=..." til det nye sted.

--
What is life, except excuse for death,

http://www.opera.com/products/desktop/compare/

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 04-05-05 16:02

S Hansen skrev:

>Da jeg bruger nettet fra to pc'er (bærbar + stationær) har jeg hidtil kørt
>med en enkelt "Foretrukne" mappe, som ligger på den stationære. Det virker
>fint - og jeg slipper for manuel synkronisering.

Det samme kan du med Opera.

>Men hvordan får jeg Opera til at hente bogmærke-filen på den anden computer?

Højreklik nede i oversigten og vælg menupunktet "File" og så
"Open". Derefter trækker du dig 'baglæns' ud af mapperne til du
kan vælge netværksikonet og via det finder du så frem til den fil
på den anden computer der hedder .adr til efternavn.

>Med IE6 kan man ændre stien til Foretrukne-mappen ved hjælp af Microsofts
>eget TweakUI-program (PowerToys). Findes der noget tilsvarende til Opera?

Opera er lavet så man ikke behøver tredje parts programmer for at
få det sat op som man ønsker.

--
Bertel

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-05 17:16

Bertel Lund Hansen skrev:

>Opera er lavet så man ikke behøver tredje parts programmer for at
>få det sat op som man ønsker.

Det behøver man heller ikke med IEs foretrukne, det er blot at
flytte mappen, keine hexerei.

Det er også hvad TweakUI fortæller, at man bør gøre.

(Iøvrigt er TweakUI ikke et tredjeparts produkt, men et Microsoft
program, hvor man kan lave ændringer uden at skulle rode i
registreringsdatabasen)
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 17:25

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Det behøver man heller ikke med IEs foretrukne, det er blot at
> flytte mappen, keine hexerei.

Hvis man bare flytter mappen, har browseren da ikke adgang til den længere.
Har jeg overset en funktion i selve browseren, der giver mulighed for at
ændre stien til foretrukne-mappen? Jeg læste et sted, at det var nødvendigt
at bruge Powertoys.

Tak for tippene med Opera. Det lader til, at det er mere enkelt, end jeg
forestillede mig.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-05-05 19:31

S Hansen skrev:

>Hvis man bare flytter mappen, har browseren da ikke adgang til den længere.

Jo da, har du TweakUI, så kan du selv læse, hvad der står, men
ellers et screenshot på
http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/fav.png
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 04-05-05 20:52

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Jo da, har du TweakUI, så kan du selv læse, hvad der står, men
> ellers et screenshot på
> http://home13.inet.tele.dk/smedpark/images/fav.png

Det er klart, at man selv skal flytte selve mappen. Formålet med funktionen
i TweakUI er at fortælle browseren, at den skal læse foretrukne-listen på
den nye placering. Det kan ikke gøres på andre måder.

Netop dette er altså en del lettere i Opera, som jeg regner med at bruge
fremover.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 09:41

S Hansen skrev:

>Det er klart, at man selv skal flytte selve mappen. Formålet med funktionen
>i TweakUI er at fortælle browseren, at den skal læse foretrukne-listen på
>den nye placering. Det kan ikke gøres på andre måder.

Har jeg aldrig gjort, jeg har altid blot flyttet den til den nye
placering og det virker fint, IE har altid fundet den.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 12:58

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Har jeg aldrig gjort, jeg har altid blot flyttet den til den nye
> placering og det virker fint, IE har altid fundet den.

Mon ikke du husker forkert?

Jeg har prøvet med Windows XP Professional, og det virker ikke. Hvordan
skulle den også vide, hvor mappen lå? Gik den i gang med at gennemsøge
samtlige mapper lokalt og på netværket? Det ville jeg have opdaget.

Hvis det var tilfældet, var der jo heller ingen grund til at indbygge
funktionen i TweakUI. Og jeg har læst flere steder på engelske sites, at
TweakUI var metoden, når man ville ændre stien til Foretrukne. Alternativet
er vist et indgreb i registreringsdatabasen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 13:40

S Hansen skrev:

>Mon ikke du husker forkert?

Nej.

>Jeg har prøvet med Windows XP Professional, og det virker ikke.

Jo.

Du har selvfølgelig haft IE lukket, da du flyttede mappen?
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 14:31

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>

> Nej.

Jeg betvivler ikke din IT-viden i øvrigt, men skønt det åbenbart er svært
for dig at acceptere, må jeg altså fortælle, at du i dette tilfælde tager
fejl.

Se fx.
http://www.iopus.com/guides/ie-favorites.htm

http://www.computing.net/networking/wwwboard/forum/23771.html

http://home.earthlink.net/~lreynol929/ruXP/Internet/chgfavor.htm

> Jo.

Enhver kan ved selvsyn konstatere, at du tager fejl. Du har vist misforstået
teksten i TweakUI-programmet.

> Du har selvfølgelig haft IE lukket, da du flyttede mappen?

Naturligvis. Men det ændrer intet.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 16:01

S Hansen skrev:

>Jeg betvivler ikke din IT-viden i øvrigt, men skønt det åbenbart er svært
>for dig at acceptere, må jeg altså fortælle, at du i dette tilfælde tager
>fejl.

Hvorfor virker det så for mig?

Der, hvor det naturligvis ikke virker, det er ved en
nyinstallation, her kan IE naturligvis ikke finde en anden
favorites end den, den selv har oprettet i documents and
settings.

Her må man så lige flytte den gamle mappe ind i das og så flytte
den tilbage til den ønskede placering.

Eller bruge TweakUI/rette i regedit.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 17:44

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Hvorfor virker det så for mig?

Og hvorfor virker det ikke for nogen andre?
Har du læst de tre links? Der er flere af samme skuffe.

> Der, hvor det naturligvis ikke virker, det er ved en
> nyinstallation, her kan IE naturligvis ikke finde en anden
> favorites end den, den selv har oprettet i documents

Hvad mener du med nyinstallation? Internet Explorer installeres jo altid
sammen med Windows.

> Her må man så lige flytte den gamle mappe ind i das og så flytte
> den tilbage til den ønskede placering.

Øøhh. Hvad er "das" ?

> Eller bruge TweakUI/rette i regedit.

Ja, det er jo den metode, alle anbefaler.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 17:59

S Hansen skrev:

>Hvad mener du med nyinstallation? Internet Explorer installeres jo altid
>sammen med Windows.

Formaterer den partition, hvor Windows er og laver en
nyinstallation af Windows og man ønsker så at bruge den gamle
favorites.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 18:31

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Formaterer den partition, hvor Windows er og laver en
> nyinstallation af Windows og man ønsker så at bruge den gamle
> favorites.

Men hvad var "das"?

Nå, never mind. Det virker altså heller ikke med en gammel installation. Det
viser min og andres erfaring (jf. links) - og du får mig ikke overbevist om
det modsatte uden dokumentation (fx. et link).

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 19:09

S Hansen skrev:

>Nå, never mind. Det virker altså heller ikke med en gammel installation. Det
>viser min og andres erfaring (jf. links) - og du får mig ikke overbevist om
>det modsatte uden dokumentation (fx. et link).

Det virker for mig og åbentbart ikke for andre - så er den vel
ikke længere?

Jeg kan da godt smide en hjemmeside op, hvor jeg skriver at det
virker for mig.

EOD
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 19:28

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>
> Jeg kan da godt smide en hjemmeside op, hvor jeg skriver at det
> virker for mig.

Eller du kunne erkende, at du har taget fejl. Det er da ingen skam.

I rest my case.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-05 20:40

S Hansen skrev:

>Eller du kunne erkende, at du har taget fejl. Det er da ingen skam.

Eller du kunne erkende, at du har taget fejl. Det er da ingen
skam.

Men, jeg har skrevet EOD, så slut fra min side.
--
Knud

Fra : B. Lauritzen

Dato : 05-05-05 21:02

S Hansen wrote:
> "Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid>

> Eller du kunne erkende, at du har taget fejl. Det er da ingen skam.
>

> I rest my case.

Det virker altså også for mig...

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 21:10

"B. Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en

> Det virker altså også for mig...

Hvad virker for dig? Du flytter foretrukne-mappen på normal vis til en anden
pc på netværket, og vips ved Internet Explorer, hvor den er blevet af ?

Den gængse opskrift er jo at man skal ændre stien i registreringsdatabasen.
Enten manuelt eller gennem TweakUI.

???

Fra : B. Lauritzen

Dato : 05-05-05 21:34

S Hansen wrote:
> "B. Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en

> Hvad virker for dig? Du flytter foretrukne-mappen på normal vis til en anden
> pc på netværket, og vips ved Internet Explorer, hvor den er blevet af ?

Lige præcis..Din Favorit folder er en shell folder og windows kan som
sådan tracke ændringer i placeringen af den. Her er lidt af hvad MS selv
skriver om dem :

About User Shell Folders: Shell folders are special folders that Windows
uses to indicate the default location for many types of settings and
data. These special folders are usually the more commonly used system
folders such as My Documents, My Pictures, your Program Files folders
and a number of other standard Windows folders.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 05-05-05 22:06

B. Lauritzen skrev:

>Lige præcis..Din Favorit folder er en shell folder og windows kan som
>sådan tracke ændringer i placeringen af den.

Også hen over et netværk til en anden computer?

--
Bertel

Fra : B. Lauritzen

Dato : 06-05-05 10:49

Bertel Lund Hansen wrote:

> Også hen over et netværk til en anden computer?

Hvis det er et fast mappet drev du har, så ja...

Fra : Ukendt

Dato : 05-05-05 23:42

"B. Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en
> Lige præcis..Din Favorit folder er en shell folder og windows kan som
> sådan tracke ændringer i placeringen af den. Her er

Hmmm. Hvorfor er der så ingen andre, der har opdaget det? Og hvorfor virker
det ikke hos alle?

lidt af hvad MS selv
> [...]
> such as My Documents, My Pictures, your Program Files folders and a number

Men der står jo intet om, at Windows automatisk opdager, hvor man flytter
den hen. Hvordan skulle den også det? Det ville jo kræve en scan af hele
harddisken, inkl. netværket, og det tager flere minutter. Det er ikke sådan
en operation, man lige overser.

Fra : B. Lauritzen

Dato : 06-05-05 10:48

S Hansen wrote:
> [...]
> harddisken, inkl. netværket, og det tager flere minutter. Det er ikke sådan

Når IE startes op tager den lige et kig efter ændringer i
registreringsdatabasen hvor den nye placering er registreret, og det
tager heldigvis ikke så lang tid..

Bare lige så vi er enige...det er din, af MS oprettede, favorit mappe du
flytter rundt med, og ikke en eller anden tilfældig mappe du selv har
lavet ? Og det er selvfølgelig den mappe som tilhøre den profil du er
logget på med, og ikke feks. all users mappen ?

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 06-05-05 11:52

S Hansen skrev:

>Men der står jo intet om, at Windows automatisk opdager, hvor man flytter
>den hen.

Det kan Windows ikke undgå at opdage. Hvordan skulle den blive
placeret på det nye sted hvis ikke Windows vidste hvor det er?
Hvis man flytter programmer, bliver genvejene rettet til
automatisk (hvis man altså ikke kopierer og derefter sletter
originalen).

--
Bertel

Fra : Jørn Andersen

Dato : 29-01-06 10:14

On Fri, 6 May 2005 00:41:54 +0200, "S Hansen" <-> wrote:

>"B. Lauritzen" <b.b@newmail.dk> skrev i en
>
>Hmmm. Hvorfor er der så ingen andre, der har opdaget det? Og hvorfor virker
>det ikke hos alle?

Måske fordi man skal huske ikke at flytte i Windows Commander (som
mange "nørder" bruger), men i Explorer (Stifinder)?

Virker også her.

--
Jørn Andersen,
Brønshøj

Fra : Ryan Kristensen

Dato : 06-05-05 06:58

On Thu, 05 May 2005 22:09:51 +0200, S Hansen <-> wrote:

> [...]
> anden
> pc på netværket, og vips ved Internet Explorer, hvor den er blevet af ?

Ved mig finder IE også selv ud af, at jeg flytter med favorites - og den
kører ikke alle harddiske igennem for at gøre det.

--
Ryan Kristensen