FTP filer fra IE
Fra : Henrik Ladefoged

Dato : 29-04-05 14:32

Hej.
Håber der er et geni et sted der kan hjælpe mig.
Jeg kunne tænke mig at få adgang til mine filer direkte fra IE. I følge
"Hjælp" skulle dette kunne lade sig gøre ved at benytte følgende format.

ftp://brugernavn:adgangskode@ftp.webalice.it/

Jeg har også prøvet ftp://ftp.webalice.it og så angive brugernavn og
adgangkode når jeg bliver bedt om det.

Lige meget hvad jeg gør , får jeg en TIME OUT fejl.
Jeg kan nemt få adgang med FTP programmer og også fint up- og down loade
filer fra det program jeg bruger til hjemme sider.

Hvaddan får jeg nemt adgang fra en IE a'la ftp.microsoft.com

På forhånd tak

Henrik

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 29-04-05 23:27

Henrik Ladefoged skrev:

> Hvaddan får jeg nemt adgang fra en IE a'la ftp.microsoft.com

Prøv at slå 'Enable folder view for FTP sites' fra inde under
Advanced-fanebladet i IE's indstillinger.

Enten det eller også slå 'Use Passive FTP (for firewall and DSL
modem compatibility' fra eller til samme sted.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Claus Jacobsen

Dato : 30-04-05 08:39

Henrik Ladefoged skrev:

> [...]
> Jeg kan nemt få adgang med FTP programmer og også fint up- og down
> loade filer fra det program jeg bruger til hjemme sider.

Er det den rigtige port du forsøger at logge ind på? nogle ftp-sites er
sat op til ikke at bruge port 21 eller 80, så der skal du sætte noget
:21 eller andet efter!

> Hvaddan får jeg nemt adgang fra en IE a'la ftp.microsoft.com
>
> På forhånd tak
>
> Henrik

hmm var det i øvrigt ikke et "hul" der blev lukket for noget tid siden
i både IE og stort set alle andre browsere, så man netop ikke kunne
bruge bruger:pass@ftp.website.dk? at man partout skulle skrive
ftp.website.dk og derefter udfylde skidtet? Kan ikke huske det helt
nøjagtigt!

Claus

Fra : Peter Brodersen

Dato : 30-04-05 09:10

On 30 Apr 2005 07:39:18 GMT, "Claus Jacobsen" <Claus@spammigikke.dk>
wrote:

> [...]
>bruge bruger:pass@ftp.website.dk? at man partout skulle skrive
>ftp.website.dk og derefter udfylde skidtet? Kan ikke huske det helt

Det var i IE, men det drejer sig kun om HTTP-urls (muligvis også
HTTPS-urls). FTP-urls var ikke påvirket af det - men der er rigtigt
nok mange, der "kan huske noget om det"

Denne opførsel i IE kan i øvrigt rettes i registreringsdatabasen.

--
- Peter Brodersen

Fra : Henrik Ladefoged

Dato : 04-05-05 13:04

Tak for svarene. Det var den med "Brug passiv FTP..." der gav løsningen!

Endnu en gang... tak for hjælpen

Henrik