Foretrukene
Fra : Flemming Kold

Dato : 27-04-05 09:40

Hej NG

Når jeg i min IE 6,0 tilføjer en side til foretrukne, kommer der et lille
ikon udfor titlen på siden.

Efter nogle dage/uger, forsvinder ikonet og bliver til et af de gængse IE
ikoner. (et E med et stk bøjet papir bagved)

Hvorfor forsvinder de?

Ligger de som cookie og bliver automatisk slettet, hvergang computeren
rydder op i den mappe?

Hvordan får jeg dem til at blive?

Hvordan får jeg de manglende ikoner tilbage?

F. Kold.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 27-04-05 10:09

Flemming Kold skrev:

> Når jeg i min IE 6,0 tilføjer en side til foretrukne, kommer der et lille
> ikon udfor titlen på siden.

> Hvorfor forsvinder de?

IE's håndtering af favicons er ret ustabil. Jeg har ikke hørt om ikoner
der forsvinder før, men det kan godt tage lidt tid/arbejde før IE
opdager et favicon på en side - og jeg er ikke synderligt overrasket
over at høre at den kan finde på at "glemme" ikonet igen.

Du kan se lidt om IE i forhold til favicons her (nederst):
<http://www.html-faq.dk/1015.asp> (siden er skrevet til webdesignere der
gerne vil bruge favicons på deres egne sider, men oplysningerne er
stadig relevante).

> Hvordan får jeg dem til at blive?

Hvad sker der hvis du besøger et site der har "tabt" sit ikon?

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Flemming Kold

Dato : 27-04-05 11:20

> Hvad sker der hvis du besøger et site der har "tabt" sit ikon?

Der sker ikke noget!!! De små ikoner kommer ikke igen.

Fra : JSH [9800]

Dato : 27-04-05 11:33

Mine ikoner forsvinder efter en diskoprydning.

Fra : Else Holm

Dato : 27-04-05 13:01

"JSH [9800]" <jstenbakFJERN_DETTE@e-box.dk> skrev i en meddelelse
> Mine ikoner forsvinder efter en diskoprydning.

Emnet har været omtalt den 8. febr. 05 - læs mere
http://kortlink.dk/google/rs5

--
Else