Popup stopper
Fra : Ps

Dato : 26-04-05 08:47

Jeg har lykkedes at begrænse stort set alle popups - undtagen dem fra
"Digital foto" og "Komputer for alle" bladene. De kommer jævnligt frem
på skærmen og foroven står der at "this ad has no relation to the
websites You are visiting"..men ikke desto mindre. Hvordan får jeg også
fjernet disse irriterende popups, når jeg bruger Maxthon browser?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 26-04-05 09:19

Ps skrev:

> Jeg har lykkedes at begrænse stort set alle popups - undtagen dem fra
> "Digital foto" og "Komputer for alle" bladene.

Er det reklamer for de to blade der kommer frem som pop op, eller er det
på websiderne for de to blade at der kommer uønskede pop op-reklamer?

> De kommer jævnligt frem på skærmen og foroven står der at "this ad has
> no relation to the websites You are visiting"

Det lyder umiddelbart som spyware - hvor en reklame åbnes af browseren
selv (via et installeret spywareprogram) i stedet for at det er den
webside man besøger, der åbner vinduet.

Tjek din computer for spyware - fx ved at besøge
<http://www.spywarefri.dk/>.

--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Mathias

Dato : 27-04-05 15:25

Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

> Det lyder umiddelbart som spyware - hvor en reklame åbnes af
browseren
> selv (via et installeret spywareprogram) i stedet for at det er den
> webside man besøger, der åbner vinduet.

Hmm. "This ad has no relation to the websites you are visiting".
Mener vist nok det er dem der kommer sammen med noget KaZaA eller Bonzi
Buddy eller andre fildelings programmer...
Har du nogle af disse installeret?

Fra : Ps

Dato : 27-04-05 22:44

Mathias wrote:

> [...]
> Mener vist nok det er dem der kommer sammen med noget KaZaA eller
> Bonzi Buddy eller andre fildelings programmer...

Ikke så vidt jeg ved....men jeg mener at have set bonzi buddy ell.
noget lignende på et tidspunkt, hvilket min spybot fjernede igen. Men
den har måske efterladt noget i regdatabasen alligevel?

--
m.v.h. Preben

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 28-04-05 10:06

Mathias skrev:

> Jens Gyldenkærne Clausen wrote:

Hm - enten er der noget galt med dit newsprogram eller også har du
klippet citatet fra et andet svar. Du har svaret på Prebens indlæg
(<news:426df200$0$724$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>), men citerer
teksten fra mit svar (<news:1ql9se2y1h9d8$.dlg@jcdmfdk.invalid>).
Det er lidt forvirrende.

> Hmm. "This ad has no relation to the websites you are visiting".
> Mener vist nok det er dem der kommer sammen med noget KaZaA eller Bonzi
> Buddy eller andre fildelings programmer...

Jeg kender teksten fra Hotbar-genererede reklamer. Den er så generel at
jeg ikke tror man kan slutte meget ud af den.

--
Jens Gyldenkærne Clausen